Vrachtwagenchauffeur komt om op A35
VRACHTWAGEN BELANDT IN BERM EN BOORT ZICH DOOR GELUIDSWAL

Vrachtwagenchauffeur komt om op A35

De vrachtwagenchauffeur, die dinsdagmiddag met zijn voertuig op de A35 van de weg raakte tussen de afslag Twenthekanaal in Hengelo en die bij Delden is ter plekke aan zijn verwondingen overleden. Dat heeft de politie meegedeeld. Zijn vrachtwagen kwam in de berm terecht en boorde zich door een geluidswal.

Tussen Enschede en Delden ontstond al vrij snel een lange file. De A35 was tussen Delden en Almelo enige tijd afgesloten. Verkeer werd aangeraden dat deel van het traject op de A35 te mijden. De rijksweg is inmiddels weer vrij voor het verkeer.

De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend gemaakt.
 

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Paul Cohn — 20 jul 2017
Toen ik mijn commentaar schreef was nog niet bekend gemaakt dat de chauffeur omgekomen was. Natuurlijk is dat erg, zeker voor de nabestaanden.
Maar bij alle verontwaardigde commentaren mis ik één ding: als in vijf weken op die anderhalve autosnelweg in Overijssel twáálf zware ongevallen plaatsvinden, waarvan ácht op die paar kilometers tussen Almelo en Hengelo, dan kun je dat stukje A35 onmogelijk “veilig” noemen.

En wat die luchtverontreiniging betreft:
in 2016 telde Nederland volgens het CBS 6291
verkeersdoden: www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/verkeersdoden-nederland
Volgens de directeur van het Longfonds stierven in 2016 in Nederland 5700 mensen aan luchtvervuiling www.blikopnieuws.nl/gezondheid/246734/lucht-in-nederland-niet-gezond-5700-doden-per-jaar-door-luchtvervuiling.html
Jaarlijks sterven dus bijna 10x méér mensen door luchtvervuiling dan door verkeersongevallen.
"Gezonde lucht is letterlijk van levensbelang", zegt Michael Rutgers, directeur van het Longfonds. Maar in de Nederlandse aanpak van luchtkwaliteit staat gezondheid niet voorop. Samenhang en ambitie ontbreken, stelt het Longfonds vast. "De overheid hanteert normen die niet gezond zijn. Lokale bestuurders die hun burgers gezond willen houden, stuiten landelijk op onwil en onmacht. En als we moeizaam winst boeken, dan wordt dat achteloos teniet gedaan door bijvoorbeeld harder te gaan rijden." www.blikopnieuws.nl/gezondheid/246734/lucht-in-nederland-niet-gezond-5700-doden-per-jaar-door-luchtvervuiling.html
Wie wil weten hoe onthutsend hoog het aandeel van ons verkeer is in die luchtvervuiling vindt dat in de meetresultaten over tientallen jaren van de Touring Club de Suisse. Zwitsers belazer je niet met emissiefraude en sjoemelsoftware: die méten al bijna 35 jaar onder praktijk omstandigheden, wat onze schoonschrijvende en goedrekenende overheid nog stééds niet doet.
www.tcs.ch/de/assets/technische-zentren/abgaswartung/KN75-tcs-27jahre-abgasmessungen.pdf
Wie wil weten hoe onhutsend veel stikstofdioxide uit álle bronnenen en door fijnstof alleen al afkomstig van het verkeer wordt veroorzaakt kan dat zien op www.atlasleefomgeving.nl/kaarten :
1) kaartlaag Stikstofoxide (NOx) emissie uit verkeer 2014
2) kaartlaag Fijnstof (PM10) emissies naar lucht uit alle bronnen in 2014 in kg/km2 per jaar. Emissieregistratie 1990 - 2014. (vastgesteld 2016)
Robert — 18 jul 2017
Man man man, waarschijnlijk bent u ook zoiemand die zsm langs die trage vervelende vrachtwagen moet met uw boodschappenkarretje omdat het allemaal net niet snel genoeg gaat! Menig vrachtwagen stoot tegenwoordig een uitlaatgas uit dat je soms nog beter kan inademen dan de buitenlucht. Dom gezwets in de ruimte dus meneer Cohn! Heftig voor alle nabestaanden. Heel veel sterkte voor iedereen die ook maar iets met dit ongeval te maken hebben gehad.
Sandra Ottolander — 18 jul 2017
Je hebt van die mensen w.o Paul Cohn die elke gelegenheid aangrijpen om hun stokpaardjes te berijden.
Mijn medeleven gaat uit naar de chauffeur die ter plekke in alle eenzaamheid is overleden zich compleet onbewust van de luchtvervuiling van de heer Cohn.
Bornenaar — 18 jul 2017
Helemaal mee eens D.D van der Meulen!
D.D. van der Meulen — 18 jul 2017
Wat een ontzettend domme reactie van Paul Cohn.
Het is een vrachtwagen die begrensd is op 83 km/h wat de veiligheid en zeker ook de luchtkwaliteit ten goede komt.
Het is trouwens niet eens bekend waarom de chauffeur van de weg raakt.
Paul, je reactie is echt belachelijk.
Misschien handig om het bericht eens te lezen voordat je uit je nek gaat staan te lullen?
Paul Cohn — 18 jul 2017
zolang politici tegen alle metingen in van EPA, TCS, TNO, RDW, TÜV en ADAC volhouden dat 130 zelfs beter is voor de verkeersveiligheid dan 120 en dat auto's steed stiller en schoner worden: www.youtube.com/watch?v=sabMiyWtxJk
zullen wij met z'n allen de verslechtering van de luchtkwaliteit en de toename van geluidshinder lángs alsmede de materiele en immateriele schade, de gewonden en doden door ongevallen óp onze autowegen moeten accepteren. Tenzij een juridische uitspraak van de Rechter in Den Haag in een door Milieudefensie aangespannen proces tegen de overheid: https://milieudefensie.nl/nieuws/pers/berichten/kort-geding-milieudefensie-voor-gezonde-lucht-vindt-plaats-op-23-augustus anders uitpakt dan die polineuzelaars lief is.

Kerkhof Zenderen klaar voor de toekomst

“Het was een lange weg naar deze vrijdagmiddag”, aldus Maria Verheijen,...
19-04-2024

Een vriendinnetje voor Oeki

Toen Martin Velten op 4 april officieel afscheid nam als wethouder van de gemeente Borne vroeg...
18-04-2024

Verenigingsman Erik Rouhof overleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is Erik Rouhof overleden. De verenigingsman pur sang wist...
17-04-2024

Feestelijke ingebruikname derde duofiets

Donderdag werd de derde duofiets van Fietsmaatjes in gebruik genomen door wethouder Michael...
13-04-2024

‘De straat is té mooi’

Sinds twee weken is het nieuwe stuk F35 vanaf de Azelosestraat tot aan de Oonksweg gereed en...
12-04-2024

De ‘kers op de taart’ in de Bornsche Maten

Het is een project van lange adem geweest. Al vanaf 2006 wordt er gesproken over...
11-04-2024