Verkeersveiligheid De Höfte in geding?
CDA VRAAGT COLLEGE GEVAREN VAN MET NAME LOSSENDE VRACHTWAGENS TE ONDERZOEKEN

Verkeersveiligheid De Höfte in geding?

Bij monde van Bert Oude Lansink vraagt het CDA de aandacht van het college van Burgemeester en Wethouders voor de verkeersveiligheid in de omgeving van de parkeerplaats De Höfte. Dit naar aanleiding van de ongerustheid die bewoners uitten over de toename van onveilige situaties die zich er voordoen, met name als grote vrachtwagens moeten lossen bij de daar gevestigde supermarkten, alsook door de verkeerd geparkeerde fietsers en auto’s. Hoewel ook het CDA destijds heeft ingestemd met de huidige situatie, zegt zij dit nu toch verkeerd te hebben ingeschat.

 

Zo verzoekt de partij het college een antwoord te geven op vragen of er inmiddels maatregelen genomen zijn deze overlast tegen te gaan en zo ja welke dat dan zijn. Datzelfde geldt voor de uitstalling van koopwaar en het parkeren van fietsen en auto’s op looppaden en stoepen. Verder brengt het CDA in overweging de laad- en lostijden tot bijvoorbeeld 10.00 of 11.00 uur te beperken, óf een eventuele extra ontsluiting voor auto’s te realiseren. (BM)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
bart — 27 aug 2017
Het uitrijden van de vrachtauto's de Grotestraat op is al een HEEL probleem.
Hans — 26 aug 2017
Dit was natuurlijk te voorspellen!! Onbegrijpelijk dat er ooit toegestemd is daar 2 supers toe te staan. Als beide supermarkten daar blijven dan moet er een aparte ontsluiting komen voor de auto's en vrachtwagens. Helaas voor de bewoners van de straten aan de achterzijde van de Hofte. Beter is bv. de Aldi weer te laten verhuizen bv. naar een geschikte lokatie elders en niet meer in het centrum.
Petra — 25 aug 2017
Fijn dat er vanuit de politiek wordt ingezien dat het hier gaat om een zeer gevaarlijke situatie. Ingrijpen is noodzakelijk om grote en heftige ongelukken te voorkomen en verder verkeersoverlast tegen te gaan.
Mijns inziens is een extra ontsluiting hierin een belangrijke oplossing. De paaltjes bij de Van Cleeffstraat er uit.

Het laden en lossen tussen 10-11 uur lijkt mij geen goed plan aangezien er zo'n 10 vrachtwagens per dag komen. Dat past niet in 1 uur. Nu al staan er regelmatig vrachtwagens op elkaar te wachten zoals bovenstaande foto's al laten zien.
Bewoners van de boven de winkels gelegen appartementen kunnen al regelmatig hun parkeerdek niet op of af, omdat de parkeerplaats geblokkeerd is.

Het zou zeer wenselijk zijn als ook andere fracties gehoor geven aan de oproep van de omwonenden en het probleem op de politieke agenda zetten.

RK Kerk Zenderen eert jubilarissen

Aan het einde van de Eucharistieviering zondagmorgen in de Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen...
22-11-2020

Vermakelijke ‘Alles is anders’ in première

Zou het kunnen? Dat was de afgelopen maanden voortdurend de vraag bij Karin Nijhof van het...
20-11-2020

'Had ik maar bij jullie aangeklopt'

Vandaag is het precies 76 jaar geleden dat de Engelsman Jimmy Taylor, hangende aan zijn...
19-11-2020

Verkeersregelaars bij spoor toch niet wegbezuinigd

Begin oktober informeerde het college van B en W de gemeenteraad over de voortgang van de in...
18-11-2020

Zonnepark op de Elhorst-Vloedbelt

Naast een mestverwerkingsinstallatie, waarvoor de Raad van State onlangs het definitieve groene...
16-11-2020

Tegenstanders stappen uit participatieproces...

Vertegenwoordigers van de actiegroepen ‘Geenwindmolensbijwoonwijken’ en...
15-11-2020