Hoe ga je om met agressieve klanten? Hoe spreek je een (winkel-) dief aan? En wat is de beste reactie als je te maken krijgt met een overval? In de groepstraining Veiligheid op 9 november van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) leren ondernemers en medewerkers hoe ze kunnen omgaan met agressie en geweld, winkeldiefstal en overvallen, maar vooral ook hoe dit te voorkomen.
Een overval, afpersing, winkeldiefstal, geweld en agressie hebben een grote impact op ondernemers en medewerkers die het overkomt. Niet alleen financieel, maar ook emotioneel. Preventieve maatregelen helpen om dergelijke situaties te voorkomen. Denk aan organisatorische maatregelen, zoals gezamenlijk openen en sluiten, duidelijke huisregels en het stimuleren van pinbetalingen. Technische en bouwkundige maatregelen, zoals camera’s of een afroombox zijn daarbij een hulpmiddel. Al deze aspecten komen aan bod tijdens deze training in Borne.
Tijdens de bijeenkomst leren deelnemers alles over overvalpreventie, agressie en winkeldiefstal en wat te doen als het toch gebeurt. Hoe kun je agressieve klanten positief beïnvloeden, hoe spreek je een winkeldief aan of corrigeer je hem, wat mag je wel of niet doen bij het aanhouden van een winkeldief of overvaller en welke maatregelen kun je zelf nemen om de kans op een overval te verkleinen? Bovendien is er gelegenheid om vragen te stellen aan de gemeente, de politie en het CCV.
Datum: donderdag 9 november 18.30 – 22.00 uur (inloop met broodjes vanaf 18.00 uur)
Locatie: gemeentehuis Borne, kamer 204/205
Kosten: gratis bij opgave tot 2 november
Er is plaats voor maximaal 20 personen
Voor meer informatie en aanmelden: e.bijsterbosch@borne.nl
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.