Maximaal 30 km per uur op Blauwgras
06-11-2017
STRAAT HEEFT VANAF 1 NOVEMBER STATUS VAN ERFTOEGANGSWEG

Maximaal 30 km per uur op Blauwgras

Het Blauwgras is sinds 1 november een straat waar een maximum snelheid van 30 kilometer per uur geldt. De één kilometer lange weg, die op twee plekken verbonden is met de Weerselosestraat, staat vanaf die datum te boek als erftoegangsweg. Om die reden is een viertal verkeersborden geplaatst, waarop de nieuwe verkeerssituatie wordt aangegeven.

Bochtig parcours
“Het Blauwgras heeft een bochtig parcours”, zegt Joachim Wissink, senior beleidsmedewerker verkeer en vervoer van de gemeente Borne. “De straat heeft ook een inrichting, die een 30 kilometerzone rechtvaardigt. We hebben dit besluit genomen na een verzoek van de wijkraad Stroom-Esch en in goed overleg met de politie. We bekijken dit soort situaties per weg individueel en kijken daarbij wat een redelijke snelheid is en of het meerwaarde heeft die omlaag te brengen. In het centrum hebben we er een aantal en ook in de nieuwbouwwijk Bornsche Maten. Waar mogelijk proberen we dit wel door te voeren.”

Niet eindeloos downgraden
Het Blauwgras gold voorheen als een gebiedsontsluitingsweg, waar 50 kilometer per uur mocht worden gereden. Joachim Wissink: “Ook die hebben we natuurlijk nodig om op provinciale en rijkswegen te komen. Je kunt niet eindeloos downgraden.” (WP)


 

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
PMG Lapré — 07 nov 2017
De ingestelde 30 km Zone voor het Blauwgras heeft alleen zin als er verdere verkeersbelemmerende maatregelen worden genomen zoals drempels. Tot nu toe houden weinig automobilisten aan de snelheid van 30 km. Het Blauwgras lijkt wel een raceparcours.
stephan den ouden — 13 nov 2017
totaal zinloze en geldverslindende aktie, hier gaat niemand zich aan houden en als je een voertuig voor je hebt die 30 km rijdt, inhalen...
Paul Cohn — 06 nov 2017
“je kunt niet eindeloos downgraden”.

Oh nee?

Waarom gebeurt dit 'eindeloos downgraden' dan wél met het milieu?, zie „Planungsempfehlungen für eine umweltentlastende Verkehrsberuhigung Minderung von Lärm- und Schadstoffemissionen an Wohn- und Verkehrsstrassen“ pagina 13, 14 en 15 www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/publikation/long/1933.pdf



Het is nog stééds de makkes van een Overheid in dit land die niet WÍL, KÁN of DÚRFT te METEN wat het verkeer in woonwijken veroorzaakt.

Exact dáárvoor heeft de Voorzieningenrechter de Overheid op 7 september j.l veroordeeld en zal in de Bodmeprocedure op 14 november a.s. tegen een falende Overheid nader worden ingegaan.

Een stoomloc in de kelder

ADVERTORIAL • Toen Henry Wienk en zijn vrouw wilden verhuizen naar een appartement in...
11-11-2019

Gezellige pubquiz voor KiKa

Negen teams met illustere namen als ‘De Stoppelbaardjes’, ‘Mijn naam is...
10-11-2019

Voetgangersportalen bij het Rheineplein

In januari dit jaar stond de politie op het Rheineplein om van voorbijgangers suggesties en tips...
08-11-2019

Speeddaten voor zorg en hulp

“Het is een probeersel”, zo verontschuldigt Ben van der Weide van het Zelfregieteam...
05-11-2019

Fikse boete voor illegaal potje voetballen

Wie spontaan een partijtje wil voetballen kan terecht bij het Cruyff Court en het naastgelegen...
04-11-2019

Extra maatregelen fietsoversteekplaatsen

Op 18 oktober knalde er een auto op de veiligheidshekken van één van de twee...
02-11-2019