Inloopbijeenkomst Verbindingsweg
HOE WORDT HET TRACÉ INGEPAST IN DE OMGEVING?

Inloopbijeenkomst Verbindingsweg

Op donderdag 22 februari presenteert het projectteam van de gemeente Borne hoe het tracé van de Verbindingsweg wordt ingepast in de omgeving . Geïnteresseerden en betrokkenen zijn van 19.00 tot 21.00 uur welkom in de raadzaal van het gemeentehuis.

 

Het tracé van de Verbindingsweg is op 3 oktober 2017 vastgesteld door de gemeenteraad. Op basis van dat besluit heeft het projectteam het ontwerp van de Verbindingsweg de afgelopen maanden verder uitgewerkt. Ook zijn de eerste onderzoeken ten behoeve van het bestemmingsplan uitgevoerd.

 

Impressie

Het inpassingsplan dat tijdens de inloopbijeenkomst op 22 februari wordt gepresenteerd, staat los van de aanvullende onderzoeken naar de optimale ontsluiting van De Molenkamp en randweg om Zenderen heen. Daar zal het tijdens de bijeenkomst dan ook niet over gaan. De inpassing van het tracé in de omgeving staat centraal. Zo is aan de hand van onder andere impressies en plattegronden te zien hoe de Verbindingsweg zo optimaal mogelijk wordt ingepast, in vergelijking met de huidige situatie.

 

Het projectteam dat de opdracht uitvoert, is aanwezig om gemaakte keuzes verder toe te lichten.

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Paul Cohn — 07 feb 2018
Hopelijk opent Borne dit schaakspel niet met een gambiet, maar houdt ze rekening met het Vonnis waarin de voorzieningenrechter op 7 september 2017 bepaalde:

5.3.

verbiedt de Staat met onmiddellijk ingang na de betekening van dit vonnis elke maatregel te (doen) treffen waarvan in de visie van het RIVM statistisch verwacht moet worden dat deze tot voortgaande dan wel hernieuwde overschrijding van de grenswaarden voor NO2 en PM10 zal leiden;



Uit de uurlijkse rapportages van het RIVM in www.luchtmeetnet.nl/kaart/overijssel blijkt dat zowel langs Aamaatweg en Kluft (beiden 80 km/u), als op het beoogde tracé van de GVW de concentraties NO2 en PM10 nu al regelmatig zó hoog zijn dat er grote kans is dat door aanleg va de GVW bij ELKE snelheid de jaargemiddelde grenswaarden van 40 µg NO2 /m3 en 40 µg PM10/m3 overschreden (zullen) worden.



Vóór aanleg van de GVW Wederom de luchtkwaliteit NIET volgens voorschrift meten zou ernstige consequenties kunnen hebben

Ron Hartman — 07 feb 2018
Het grote schaakspel. Weer een nieuwe zet die tot schaakmat leidt. Je moet het spel beheersen. Van pionnetje tot pionnetje een onomkeerbare beslissing maken en dan: ''mat''.

Een bankje voor Rob Welten

Na tien jaar burgemeester van Borne te zijn geweest vertrok Rob Welten in april naar...
12-07-2019

Plannen Verbindingsweg nader uitgewerkt

Er kwamen zo’n honderd belangstellenden af op de inloopbijeenkomst in het gemeentehuis...
04-07-2019

Geen openbare discussie over Weleveld

In Enschede waren er tijdens de raadsvergadering van gisteren maar liefst negen...
02-07-2019

Aan de slag met nieuwe invulling AZC

Eind vorig jaar gaf de gemeenteraad goedkeuring om gebouwen en gronden aan de...
01-07-2019

‘Scherpe en ingrijpende keuzes nodig’

De gemeente Borne heeft een structureel tekort van 2,5 miljoen per jaar op te lossen....
26-06-2019

Onvoldoende voor Basis op Orde

Het college van Burgemeester en Wethouders moet nog maar weer eens terug naar de tekentafel als...
25-06-2019