Inloopbijeenkomst Verbindingsweg
HOE WORDT HET TRACÉ INGEPAST IN DE OMGEVING?

Inloopbijeenkomst Verbindingsweg

Op donderdag 22 februari presenteert het projectteam van de gemeente Borne hoe het tracé van de Verbindingsweg wordt ingepast in de omgeving . Geïnteresseerden en betrokkenen zijn van 19.00 tot 21.00 uur welkom in de raadzaal van het gemeentehuis.

 

Het tracé van de Verbindingsweg is op 3 oktober 2017 vastgesteld door de gemeenteraad. Op basis van dat besluit heeft het projectteam het ontwerp van de Verbindingsweg de afgelopen maanden verder uitgewerkt. Ook zijn de eerste onderzoeken ten behoeve van het bestemmingsplan uitgevoerd.

 

Impressie

Het inpassingsplan dat tijdens de inloopbijeenkomst op 22 februari wordt gepresenteerd, staat los van de aanvullende onderzoeken naar de optimale ontsluiting van De Molenkamp en randweg om Zenderen heen. Daar zal het tijdens de bijeenkomst dan ook niet over gaan. De inpassing van het tracé in de omgeving staat centraal. Zo is aan de hand van onder andere impressies en plattegronden te zien hoe de Verbindingsweg zo optimaal mogelijk wordt ingepast, in vergelijking met de huidige situatie.

 

Het projectteam dat de opdracht uitvoert, is aanwezig om gemaakte keuzes verder toe te lichten.

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Paul Cohn — 07 feb 2018
Hopelijk opent Borne dit schaakspel niet met een gambiet, maar houdt ze rekening met het Vonnis waarin de voorzieningenrechter op 7 september 2017 bepaalde:

5.3.

verbiedt de Staat met onmiddellijk ingang na de betekening van dit vonnis elke maatregel te (doen) treffen waarvan in de visie van het RIVM statistisch verwacht moet worden dat deze tot voortgaande dan wel hernieuwde overschrijding van de grenswaarden voor NO2 en PM10 zal leiden;



Uit de uurlijkse rapportages van het RIVM in www.luchtmeetnet.nl/kaart/overijssel blijkt dat zowel langs Aamaatweg en Kluft (beiden 80 km/u), als op het beoogde tracé van de GVW de concentraties NO2 en PM10 nu al regelmatig zó hoog zijn dat er grote kans is dat door aanleg va de GVW bij ELKE snelheid de jaargemiddelde grenswaarden van 40 µg NO2 /m3 en 40 µg PM10/m3 overschreden (zullen) worden.



Vóór aanleg van de GVW Wederom de luchtkwaliteit NIET volgens voorschrift meten zou ernstige consequenties kunnen hebben

Ron Hartman — 07 feb 2018
Het grote schaakspel. Weer een nieuwe zet die tot schaakmat leidt. Je moet het spel beheersen. Van pionnetje tot pionnetje een onomkeerbare beslissing maken en dan: ''mat''.

Grimmige sfeer rond diftar

Op de agenda van de gemeenteraad van 5 februari staat een principekeuze voor invoering van...
23-01-2019

Meedenken over duurzame energie

De politieke partij GB’90 wil graag ideeën en wensen van inwoners ophalen op het...
14-01-2019

College wil naar diftar

Om de doelstelling in het Raadsakkoord van 120 kilo restafval per persoon te kunnen halen is...
11-01-2019

Bibi en Daniek op de nationale radio

Op de laatste dag van het jaar stond de grote gele truck van het NPO radioprogramma Nieuws en Co...
31-12-2018

Een half jaar GroenLinks/PvdA

Een half jaar nu functioneren de lokale partijen GroenLinks en PvdA als één...
14-12-2018

Liever geen vuurwerk bij het dierenparkje

Binnen de gemeente Borne is gestart met een proef om vrijwillige vuurwerkzones in te stellen....
14-12-2018


file:html/cookies.inc.html}