
Voor veel voetballiefhebbers in Twente is het een transfer waar al jaren over werd gespeculeerd. Die is nu werkelijkheid geworden: de uit Borne afkomstige Wout Weghorst speelt komend seizoen voor FC Twente. De spits maakt transfervrij de overstap na zijn vertrek bij Ajax en keert daarmee terug naar de streek waar zijn voetbalcarrière begon.
Van NEO naar de wereldtop
Voor Bornenaren voelt de transfer als een bijzonder moment. Weghorst zette zijn eerste voetbalstappen bij RKSV NEO, waarna hij via onder meer Heracles Almelo en AZ uitgroeide tot een internationaal bekende spits. Zijn carrière bracht hem vervolgens naar onder meer VfL Wolfsburg, Burnley, Manchester United, TSG Hoffenheim en Ajax. Daarnaast groeide hij uit tot een vaste waarde bij het Nederlands voetbalelftal.
Langgekoesterde wens
Een overstap naar FC Twente hing de afgelopen jaren al vaker in de lucht. De club sprak openlijk haar interesse uit en technisch directeur Erik ten Hag noemde Weghorst eerder “een jongen van de streek” en gaf aan hem graag naar Enschede te halen. Uiteindelijk is de transfer nu alsnog rond. Volgens FC Twente was er voor Weghorst nog één grote wens over in zijn loopbaan: spelen voor de club uit zijn eigen regio. Die droom komt nu uit.
Trots in Borne
Met de komst van Weghorst krijgt Twente niet alleen een ervaren spits met internationale ervaring, maar ook een speler die diepgeworteld is in de regio. Voor Borne betekent het dat een van de succesvolste voetballers die het dorp heeft voortgebracht straks wekelijks op korte afstand te bewonderen is.
WK oranje
Voor Weghorst vormt de transfer het begin van een nieuw hoofdstuk, maar eerst wacht nog een ander doel. De spits maakt momenteel deel uit van de WK-selectie van Oranje en richt zich volledig op het wereldkampioenschap. Zodra het toernooi erop zit, keert de Bornenaar terug naar Twente om zich als nieuwe spits van FC Twente te melden. (KDS)
Foto: FC Twente Media
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.