De burgers willen een tunnel in het dorp. Buiten Borne mag vooral het verkeer dat niets in Borne te zoeken heeft, best even wachten voor de trein en zou een gewone overweg volstaan. Ze staan immers niet meer in de file en kunnen vlot op weg. Vooral de 6 'stapstenen', het totaal ontbreken van de financiering en de rondweg om Zenderen die helemaal ontbreekt, zijn de Raad bijzonder kwalijk te nemen. Eigenlijk houdt dat in dat stapsteen 1 (de GVW incl tunnel) er komt en de rest ooit of nooit. De GVW zonder tunnel en in simpele uitvoering (max 50 km/uur) en deels over de Beerninksweg(getje) geeft ruimte voor het verkeer vanaf Albergen dat naar de A1/Rw35 wil tot de variant 5A of 5B klaar is (zelfs die mag met een overweg. De keus is dus: Welke tunnel voor de burgers van Borne, met welk effect en wanneer. De brandweer kan al heel lang beschikken over de tunnel bij de Ikea en aan beide zijden van de spoorweg komen. Kwestie van de kazerne verhuizen naar de Veldkamp. Een schijntje van de kosten!

Ron Hartman

Dit is een prima reactie, maar off topic en hoort derhalve bij de milieueffecten. ff wennen zo'n forum

Paul Cohn

Overheid en burgers zijn verplicht zich aan de wet te houden. Sinds juni 2008 is richtlijn 2008/50/EG van de Europese Unie van kracht. Deze richtlijn bevat normen voor enkele stoffen in de buitenlucht ter bescherming van de mens en de natuur en is in Nederland verankerd in de Wet Milieubeheer. (Staatsblad 158 van 31 maart 2009)
Nederland voldoet -tot op heden- niet aan deze normen. Sterker: burgers worden via berekeningen (emissiefraude) in plaats van metingen en/of met gemanipuleerde meetgegevens "met een kluitje in het riet gestuurd". Ook in Borne-West.
Milieudefensie heeft een rechtszaak aangespannen om de overheid te verplichten binnen 6 maanden -alsnog- te voldoen aan de Europese Normen voor luchtkwaliteit. Het Kort Geding dient 23 augustus om 09 u voor de Rechtbank in Den Haag. (naast het NS-station). De Bodemprocedure, eveneens in Den Haag, staat op de rol voor 14 november 2017.
16 aug 2017 om 10:27 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (2)