In het haalbaarheidsonderzoek_gem_verbindingsweg_15_januari_2014 staan alle tegenstrijdigheden, die het onderzoeksbureau helaas niet dikgedrukt neerzette. Bladzijde 18 t/m 20 zijn interessant en vooral pagina 19 met de (tbv de verkeersbelasting) ingetekende rondweg om Zenderen heen, die echter door B&W niet werd begroot of in een stapsteen benoemd. Theorie in onnozelheid? Die verkeersdruk zelf is feitelijk en stinkend aanwezig immers en perst zich door Zenderen?

Belangwekkend is dat bij een GVW die qua uitvoering een 80 km weg is, uitgegaan wordt van het gegeven dat dan de variant 5A of 5B ook op langere termijn niet meer hoeft te worden uitgevoerd. Echter; dat betekent dat de THEORETISCHE weg rond Zenderen, dan ook ECHT moet zijn aangelegd en dat is door B&W verzuimd als stapsteen te benoemen (incl. de vraag hoe dit te financieren)

Als de keus voor de 5A of 5B toch nog open ligt, kan de GVW beter (moet) als veel goedkopere 50 km weg worden uitgevoerd, zonder tunnel en daardoor met (zelfs 2) aansluitmogelijkheden tbv de Molenkamp. De voorbereiding van de weg naast de snelweg die achter Zenderen uitkomt EN een tunnel voor de burgers, kan dan gestart worden. Qua verkeersdruk kom je dan op plaatje 2020.3 waar nog wel de zachte knip moet worden ingetekend; tbv alle burgers en boeren. Win-win??

Paul Cohn

...een GVW die qua uitvoering een 80 km weg is...
..."Het scenario behelst realisatie van een (gemeentelijke) verbindingsweg inclusief spoorondergang, waar maximaal 70 kilometer per uur mag worden gereden"... www.borneboeit.nl/22908/nieuws/provincie-achter-verbindingsweg
Tachtig of zeventig? Toe mensen, nog één stapje en we zitten op de 60 km/u, de snelheid waarbij ALLE motorvoertuigen de laagste emissies veroorzaken, zowel met diesel als met benzinemotor: www.tcs.ch/mam/Digital-Media/PDF/Booklets/27-Jahre-Abgasmessungen.pdf
19 aug 2017 om 17:52 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (1)