De burgers moeten ruim 9 miljoen meebetalen aan een te dure tunnelweg voor regionaal verkeer, terwijl daardoor de tunnel IN het leefgebied, uitblijft. Door af te zien van de tunnel in de GVW kan sneller dan gehoopt en verwacht, de tunnel IN het dorp komen. De weg zal daardoor makkelijker aan te sluiten zijn op de Molenkamp en ... het profiel kan uitgaan van 60 km verkeer, dus ook nog eens heel veel goedkoper. Het regionale verkeer gaat dan langs Borne heen en vooral de Prins Bernhardlaan zal dat nog meer waarderen dan de Bornsche maten.
De angst-stelling dat we die bijdrage voor de tunnel nooit weer zullen krijgen en ''dus'' moet het potje op? Onzin; een deugdelijke totaalvisie incl. begrotingen en tijdpad in plaats van het huidige ''stapstenen A4 tje'', zal meer opleveren. Vooral minder ergernis bij steeds vaker gesloten overwegen naast het station. En DAAR mag je best geld voor vragen aan de burgers; zelfs voor de verhuizing van de Brandweer naar de Veldkamp, hoewel ook dat komt door de vele ongelukken op de A1 en veel goedkoper is dan de tunnel bij de GVW. Burgers echter niet laten opdraaien voor ruim 9 miljoen voor het regionale verkeersprobleem. Dat is de taak van de Provincie.

Paul Cohn

Bornse burgers laten opdraaien voor het beredderen van ongevallen die links-rechts-bumperklevende race-liefhebbers op de A1/A35 maken lijkt me geen oplossing van het veiligheidsprobleem: driekwart van alle ongevallen op álle autowegen in Overijssel vinden plaats op dat mini-stukje Almelo-Hengelo.
Dat los je niet op door de brandweer naar de Veldkamp te verhuizen en Vorgers op te hokken in de Molenkamp...
25 aug 2017 om 10:34 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (1)