De nieuwe weg (trace) langs de Molenkamp kan een opluchting zijn voor de bewoners van de Prins Bernhardlaan en een aanzet voor de zachte knip, mits de Molenkamp wordt aangesloten op die weg.

Als de Noordelijke Bandweg langs de StroomEsch) niet doorgaat ??????, heeft de GVW immers maar tijdelijk de hoofdfunctie om regionaal verkeer uit Albergen eo langs Borne te leiden, nl tot de rondweg West om Zenderen klaar is die weer aansluit op de Bornerbroekseweg (variant 5B of 5A).

De ontsluiting van de Molenkamp kan nog steeds, als er maar geen tunnel in de (dan veel simpeler) weg langs de Molenkamp komt. Dat is niet meer nodig na de brede Aamaatweg die veel vroeger klaar is dan gedacht en waar al een tunnel is voor politie en brandweer. (kazerne daarheen dus; goed voor heel Borne EN de A1).

Aanpassen op het laatste moment wat B&W wil kan, maar dan wel de juiste aanpassingen en incl. het voortschrijdend inzicht tgv de Aamaatweg (daardoor de GVW tunnel overbodig is), een verstopt Zenderen, dreigende vernieling van het Weleveld en de Bornse burger die wel moet betalen, maar zelf nog heel, heel lang zonder tunnel moet.

Vraag aan de rugrechthoudendedoorhakkers die een nu al achterhaalde en peperdure tunnel op onze kosten willen: Hoe wordt de Molenkamp ontsloten, de bewoners van de Prins Bernhardlaan bevrijd van vrachtverkeer en wanneer krijgt de Bornse burger een tunnel vlakbij die voor hen WEL bruikbaar is?

Ron Hartman

Ik meen dat Mulder zelf wel lang heeft gepleit voor de 5B (ooit of nooit), maar nu uitvoert wat de Raad wil. Hij laat ook nooit na om telkens weer, min of meer uitdagend, de Raad te herinneren aan het feit dat zij eea wilden. Het kan theatraal zijn van Mulder, maar de Raad (waaronder veel niet deskundigen die noodgedwongen anderen napraten), laadt een enorme verantwoordelijkheid op zich. Minimaal hadden zij vanuit een eigen budget (dat kunnen ze zichzelf zondermeer toekennen) 1 of meer onafhankelijk deskundigen kunnen aanstellen die hen kon helpen). Zelf denk ik nog steeds dat een geheime agenda bepalend is enwel tijdens de zelfstandigheidsgevechten van Borne, zich overgeleverd hebben aan verkeersbelangen zoals de Zuidelijke - en de Noordelijke Bandweg (Beneluxlaan langs de Stroom Esch via nieuwe rotonde GVW en dan weer verder naar de Albergerweg. Voor Borne zelf is echter de 5B als vnl Provinciale weg, veel beter en een tunnel in de GVW heeft de gewone burger die er wel voor moet gaan betalen, HELEMAAL niets aan. Wel in het centrum.

Hans van Bennekom

Ron heeft helemaal gelijk, het college kiest voor een variant waar bijna geen Bornenaar wat aan heeft. Als je naar het zwembad, de A1 of de sportvelden wilt blijf je de barriere van het spoor tegen komen. Daar moet wat aan gedaan worden, en niet aan de drukte langs de Bernardlaan, waar maar 15 woningen last van hebben.

Het is me een raadsel hoe (CDA) Herman Mulder cs. dit gedrocht hebben bedacht. Gelukkig in maart verkiezingen
27 aug 2017 om 11:16 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (2)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie