Niet ondenkbaar is het volgende scenario en vandaar ook de hoogste tijd om de mist op te ruimen en de burgers serieus te nemen:

Als de Noordelijke bandweg er ooit toch zou komen vanaf de Beneluxlaan tot de rotonde naar de GVW en van daaruit naar de Albergerweg, dus op de zelfde manier waarop de Aamaatweg in samenwerking ontstond, krijg je 2 belangrijke -
meer Oostelijke- Provinciale en Hengelose verkeersstromen samen.

De eerste stroom komt dan vanuit Almelo, Zenderen en het achterland t/m Tubbergen, die de GVW gebruiken om naar de A1 of via de Aamaatweg (na de -onverstandige- knip) richting Hengelo gaan.

Heel andere koek wordt het als het verkeer vanaf de Beneluxlaan erbij komt, (via het 2e deel van de Noordelijke bandweg en langs de Stroomesch)
want dan moet de tunnel EN het profiel van de GVW fors worden uitgevoerd. In dat geval kan de Molenkamp echt elke ontsluiting vanaf de GVW vergeten en worden bedrijven zoals Vorgers, opgehokt en moet ter Brugge projecties van zijn A-locatie bedrijf, in de tunnel ophangen. De bewoners van de Prins Bernhardlaan????

Gaat ie nou ooit door of niet en zo ja , waarom is dat dan niet meegenomen door Coffeng in alle verkeersplaatjes. Die Noordelijke bandweg tussen de Beneluxlaan, via de rotonde op de huidige N weg waar dan zowel het Noordelijke Hengelo verkeer samenkomt met het verkeer uit Zenderen/Albergen??

Er moet echt een definitieve keus komen alvorens te (ver)dwalen. Op termijn de complete Noordelijke bandweg met een forse tunnel in een het juiste GVW profiel uitmondend,
OF
Een simpeler functie van de GVW (en dan zonder tunnel te doen; immers; hetzelfde verkeer gaat nu over de Oonksweg en incl. ontsluiting van de Molenkamp) om het verkeer uit Zenderen/Albergen naar de A1 te leiden waarbij het verkeer uit Hengelo richting Zenderen/Albergen via de Amerikalaan en Aamaatweg gaat en tzt verder over de 5A of 5B waarna het gebruik van de GVW verder afneemt en dan slechts de Oonksweg vervangt.

Deze laatste optie werd omfloerst aangegeven door Coffeng, toen de vraag gesteld werd of na aanleg van de 5A/B de GVW nog wel effect had. Het antwoord: een beetje

Wie is NU bereid om gewoon een eerlijk verhaal te houden, met de daarbij passende beste oplossingen en ook de beloofde tunnel voor de Bornse burgers, ipv de burgers dom te houden en wel een forse rekening neer te leggen?

De spoorwegovergangen zullen elk jaar rondom het station, vaker en lang gesloten zijn immers, OF de treinen zullen er sneller langs moeten rijden. Einde stationnetje in zicht??
29 aug 2017 om 13:42 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (0)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie