De toenemende goederentransporten over het spoor veroorzaken lange wachttijden voor de overwegen rond het station. Dat wordt extreem meer dan nu. Sprinters, die nu nog in Borne stoppen, verstoren de file van treinen door te stoppen, maar vooral veroorzaken ze enorme energie pieken op het heel erg verouderde bovenleidingnet in Nederland door het snelle optrekken. Ter vergelijk; in Nederland rijden teveel treinen over te weinig spoorrails en die treinen tappen hun stroom van een verouderd 9KV gelijkstroomnet. In Duitsland is dat 25KV wisselstroom. Daarom moeten snel optrekkende treinen zoveel mogelijk beperkt worden tot de spitsuren. De spoorbomen staan straks vaker dicht en langer. Vandaar de noodzaak voor de tunnel in het stationsgebied, waar wel steeds minder treinen gaan stoppen. GVW zonder tunnel en daardoor een goeie ontsluiting voor de Molenkamp prima, maar de tunnel in Borne zelf, eerst.
05 sep 2017 om 0:20 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (0)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie