Mevrouw Pieterse-de Geus de toenmalige wethouder heeft het trace van de randweg zo’n 35 jaar geleden ook al getorpedeerd. Als we nu uitgaan van 5B zijn we weer minstens 15 jaar verder.
Dus nu eindelijk doorpakken.
Ik kan me voorstellen dat de bewoners van Zenderen het spuugzat zijn al het verkeer door het Dorp.
Maar op de rotonde in Borne (bij Platenkamp) komt al het verkeer vanuit Zenderen samen met al het verkeer uit de Stroom Esch en achterland. Dit verkeer tezamen perst zich allemaal via de Prins Bernhardlaan en Oonksweg naar de A35.
Ik kan me voorstellen dat de bewoners hier het meer dan spuugzat zijn al dat verkeer door hun straat.
Daarom is de verbindingsweg een goede eerste oplossing. Immers de financiering (ProRail, Prov, Gem.) is ook bijna rond. Voor de ondernemers is een goede aansluiting van de Molenkamp op de verbindingsweg is natuurlijk wel noodzakelijk.

Ron Hartman

Jammer voor je, maar van de Rechter mag er geen milieubelasting worden toegevoegd in Zenderen tgv de aanleg van de GVW in Borne. Dus Zenderen First en als je dan goed studeert, is de 5A en later 5B en een simpel tunnelloos gvw-tje (max 50 km) gewoon veel slimmer en beter en ook nog goedkoper te maken, omdat je met het ene kwartbochtje door het tennisveld van Zenderen (zie Ode aan), al jaren vooruit kunt. We kunnen dan EINDELIJK ook eens de tunnel IN het dorp ontwikkelen. Daarvoor houden we dan het wisselgeld van Prorail beschikbaar, ipv dat in een diepe GVW put te smijten.
28 sep 2017 om 19:08 | Joop | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (1)