Maarrrr... de GVW zonder dat laatste stukje van de 5 variant, mag domweg niet afzonderlijk van elkaar worden besloten en gemaakt. Dat moet van de rechter in 1 keer worden aangenomen en in uitvoering (te beginnen met Zenderen) want anders neemt de vervuiling in Zenderen toe en dat mag sinds deze zomer niet meer. Alles van die 5 is bekend, dus ook dat ene kleine stukje qua kosten en de verhuizing van de tennisbanen. Ook aannemen dus en onlosmakelijk verbonden met een kleinere GVW om dit te kunnen financieren, anders stelt U zich buiten de wet en samenleving en zullen zeker veel partijen de gang naar de rechter zoeken. Die 50 km GVW maakt het ook mogelijk om de Molenkamp aan te sluiten. En... laten we wel zijn, voor dat kleine bochtweggetje GVW met afslag naar de Molenkamp is 50 km meer dan genoeg voor de Flieren-fluiters en Maten toch? Zeker nadat de 5 is aangelegd. Tzt kan de 5 dan een echte ontsluiting geven met het voordeel dat al een deel rond Zenderen, klaar is.

Paul Cohn

Een pessimist denkt dat de fles al half leeg is, terwijl de optimist hem nog half vol vindt:
..."Als deze voorziening ongewijzigd standhoudt in de bodemprocedure, klopt dat en mag er helemaal niets, voordat ALLES onderzocht is en beneden de waarden wordt gebracht"...
Stel je op als optimist Ron: nog seeds mag ALLES, mits in overeenstemming met de wetten die ook wij al tientallen jare onderschrijven en waar wij de hele wereld vingerje-wijzend aan willen houden...
Wellcht dat wij onze koppositeir broeikasgasemissie, vroegsterfte en natuur opoffering dan verliezen maar dat nog langer ontkennen en doorgaan alle wetten aan onze laars te lappen lost niets op. Integendeel.

Ron Hartman

Als deze voorziening ongewijzigd standhoudt in de bodemprocedure, klopt dat en mag er helemaal niets, voordat ALLES onderzocht is en beneden de waarden wordt gebracht.

Paul Cohn

Over de vervuiling zei de rechter héél wat anders: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2017:10171
Om haar eigen schoonheid te 'bewijzen' liet Borne nep-metingen uitvoeren, maar dat gaat tegenwoordig toch echt heel anders: www.youtube.com/watch?v=8z9CH6CVoP4

En met geen-dank-aan de "uitvinders" van emissiefraude en de sjoemelsoftware:
www.ifkm.kit.edu/img/PEMS_Messtechnik_an_einem_Fahrzeug.jpg

Ron Hartman

Nog even de motivatie van dat kleine stukje 5: (zie ook het item Ode aan een wijze leraar)

Komend van Albergen, bij Zenderen Na de beek op de Albergerweg dus met een boog naar de N weg en uitkomend links tegenover Twence.

Voor het verkeer dat op de nieuwe rotonde komt, is de keus om richting Almelo en naar de A1 te gaan.

Voor het verkeer dat toch naar of via Borne of Hengelo moet? Die rijden vanaf de rotonde -omweg- het dorp in. Nu echter zonder enig oponthoud, omdat er nog maar heel beperkt (de verkeerslichten bij het woonerf aan de Albergerweg kunnen weg) afslaand verkeer meer in het dorp is.

Omdat er tijdsverlies optreedt als je toch via de draai terug en door het dorp naar de A1 via Borne wilt, zal dat verkeer sterk afnemen.
En passant is zo ook de 5B geboren, of zo U wilt, het begin van de Noordelijke Bandweg
Omdat bij de keuze voor de 5B de aanleg van een veel te dure tunnel en 80 km profiel GVW niet nodig is, kan dat worden heroverwogen en dit keer inclusief een aftakking naar de Molenkamp en kan Zenderen binnen de kortste keren uit de problemen zijn.
En wat blijft: Het is verboden om 8% en meer vervuiling toe te voegen tgv de GVW

30 sep 2017 om 14:25 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (4)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie