Dinsdag 3 october 2018. Het wordt spannend met de aanpassingen in het raadsvoorstel van de coalitie van jl Vrijdag. Zijn de woorden oprecht? De bedoelingen zuiver? Is het nu handjeklap met de Provincie en is de Noordelijke Bandweg geboren dankzij dat stukje rondweg door de tennisvelden van Zenderen, (het laatste stukje van de 5B)?

of.. is dit nou het begin van de Noordelijke Bandweg via de rotonde bij de GVW langs de Stroom Esch verder en inderdaad dan een hevig stukje snelweg dat de GVW dan wordt? Met (te)veel overlast en dus nog maar de vraag of dat nog besloten mag worden.

Als het onderzoek zich serieus richt op het wegnemen van de negatieve effecten voor Zenderen en Borne samen en gelijkertijd serieus werk wordt gemaakt van lawaai en luchtvervuiling, zal de keuze alsnog op de 5B vallen. Geheid!.

Dan heeft de GVW in zn huidige snelweg uitvoering, nauwelijks zin meer, omdat het verkeer zich op die 5B, dan net voor Dusseldorp bij de Kluft meldt. Twence zou het meeste hinder krijgen van de weg , maar of we DAT nou zo erg vinden? Het trace kiezen voor de GVW is best, maar meer kan niet ivm de eis om voorafgaand de milieu effecten helder te hebben EN te laten voldoen.

In elk geval zal de komende tijd het fatsoen en betrouwbaarheid weer op de agenda staan. En dat is winst
01 okt 2017 om 19:36 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (0)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie