Een paar Politieke partijen en met name Borne-Nu en GB 90, beloven nog steeds plechtig dat ZIJ de knip mogelijk gaan maken. Stem op ons want wij geven U een knip. En passant levert het natuurlijk veel stemmers op in de Maten. Meer dan te halen is in het verouderende Borne zelf?

Kunnen zij die knip echt waarmaken??
We doen maar eens of die knip er komt: direct na het aanleggen van de GVW sluiten we de N743 langs de Maten af. Behalve dat het verkeer dat tot nu toe over de Oonksweg naar de A1 reed, dan over die nieuwe GVW rijdt, komt daar dan ook ongelooflijk veel verkeer bij dat nu nog langs de Bornse Maten rijdt. Dat verkeer uit Almelo wat niet naar de A1 hoeft, gaat dan ook vooral via de GVW verder over de Aamaatweg (de nieuwe naam voor de Zuidelijke Randweg) of andersom (vanuit Hengelo).

De voorstanders van een snelle aanleg van een Westelijke rondweg langs Zenderen (de zg 5a of 5b), beloven geen knip. Toch zou die knip er juist eerder kunnen komen als het Almelo-Hengelo verkeer al vanaf Zenderen over de 5, naar de Aamaatweg gaat en zich niet door een gvw-bulderbaan hoeft te wurmen.

Christian Sand

Precies het beeld dat je schetst Ron.
De Bornse politiek (lees Borne-Nu en GB90) gebruikt de knip in de N743 langs de Bornse Maten als een worst om kiezers te trekken. Echter, alle verkeer dat nu van Almelo naar Hengelo (en terug) reist past niet op een fatsoenlijke wijze over de nieuw te realiseren verbindingsweg. Een knip zal er door de verbindingsweg dan ook niet komen. Het wordt tijd dat de Bornse burger dit in gaat zien en de regerende partijen datgene geeft waar ze om vragen, namelijk een afstraffing op 21 maart. De burger wordt bij de benen genomen waar men bij staat...
26 feb 2018 om 16:18 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (1)