Zolang de Noordelijke Bandweg tussen de Hengelose Beneluxlaan en langs de Stroom Esch en de Flieren niet op de agenda staat, is de GVW een te overhaaste beslissing die eigenlijk alleen voor die weg is bedoeld en Zenderen zonder 5 variant, extra belast. Zeker nu de 5 variant naar voren gehaald wordt door de Provincie en het Rijk. Voor de gemeente is het dan nog alleen prestige van partijen die zich verbonden hebben aan die weg. WEL op kosten van de burgers. Die hebben belang bij de 5 variant en de tunnel onder het spoor bij de Azelosestraat. Ze hebben helemaal niets, nul, nul, aan die GVW.

Ron Hartman

e vrezen is (oprecht) dat het dossier ''wat gaat uiteindelijk de Verbindingsweg verbinden, ofwel de Noordelijke Bandweg'' het stempel ''geheim'' heeft (al dan niet officieel) en dan mogen Raadsleden daar niet over praten; ook niet in een openbaar interpellatie debat. De Democratie kreunt steeds vaker onder ''geheim'' en vertrouwelijk en vaak door voorgaande Raadsleden zonder inzicht wat ze deden ondersteund, verlamt het de nieuwe leden. Dit is een serieus probleem omdat steeds meer besluiten zo aan de openbare controle worden onttrokken en vaak niemand meer weet van de hoed en de rand! Als je met het laatste deel (de GVW) begint, heeft dat net voldoende verkeersbelasting om wellicht binnen de normen te blijven. Als je de GVW als laatste zou aanleggen, is het een bulderbaan die alle normen zal overschrijden.
05 dec 2018 om 9:44 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (1)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie