Reduceren, deduceren, combineren en veel studie zijn de basis. Elke infrastuctuur kent een noodzaak en in het geval GVW (losstaand) is Zenderen daar niet mee gediend. Is Borne ermee gediend? De aanvankelijke verklaringen dat de Bornse Burger daarmee de 1e tunnel zou krijgen is zwak. De burger wil graag een tunnel IN het dorp. De hulpdiensten kunnen al jaren gebruik maken van de Aamaatweg immers? Zoals McHak terecht opmerkte zou ons bestuur helder moeten maken wat nou het echte nut is van een op zichzelf staande GVW. Oh ja; weet U nog hoe de Amerikalaan (het proces bedoel ik) veranderde naar de Aamaatweg? Mooie weg hoor, die Zuidelijke Bandweg. Die zou ook kunnen functioneren als verlengde van de 5B. Alleen.... dan wordt het nut van een GVW nog minder en relatief duur. (of tbv Hengelo Noord) Merkwaardig overigens dat BorneBoeit probeert een platform voor de Bornse Gemeente te zijn (pluim!!!), maar dat geen enkel Raadslid of Wethouder en slechts een enkele inwoner), ooit de moeite heeft genomen om bv het duscussieplatform te verrijken. Mij blijft het verbazen dat zoveel mensen weg kijken van een weg die ieder zou moeten boeien. Op mijn Facebookpagina ziet U een model dat zelfs de Noordelijke Bandweg overbodig zou maken. Maar dat heeft meer te maken met de oorspronkelijk foute keus van Burgemeester Bevers die de A1 graag door Hengelo heen wilde hebben. Het MIRT onderzoek zal (her)vlechtwerk kunnen geven, terwiijl ontvlechten van het wegennet hier in Twente prioriteit nr 1 is.
08 jul 2019 om 13:34 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (0)