Op 1 april slingerde NEO het bericht de wereld in dat de club vrijwel per direct het zwart-witte tenue ging vervangen door oranje. Hou zou een cadeautje zijn van de KNVB omdat zowel Wout Weghorst als Mats Wieffer in het Nederlands elftal speelden. Eurosport kreeg daarbij de taak deze spoedopdracht uit te voeren. Het bleek een goed uitgewerkte grap. Dinsdagavond ging het echter wel om het echie. NEO-voorzitter Edwin Zeevalkink en Dennis Schefer van de sportzaak aan de Stationsstraat zetten hun handtekening onder een vierjarige verbintenis.
Blauwe ogen
“Zo bijzonder is het allemaal niet”, aldus de nuchtere Schefer. “We werken al veel langer met elkaar samen, maar dat gebeurde tot op heden vooral op basis van de blauwe ogen. Er was niets concreets vastgelegd en dat hebben we nu gelukkig rechtgetrokken. Ik ben dan ook heel blij met deze vierjarige verbintenis, plus nog eens een optie voor een tweejarige verlenging.” Eurosport levert daarbij de complete kledinglijn, zowel de wedstrijd- en trainingstenues alsook de kleding voor de clubshop.
Deze mooie opsteker voor Eurosport wordt Schefer van harte gegund. Zeevalkink realiseert zich namelijk dat er veel bewegingen gaande zijn in de sportwereld, waarin - ook bekende - sportmerken proberen rechtstreeks zaken te doen met de verenigingen en daarbij de tussenhandel, zoals Eurosport, buitenspel te zetten. “Bij NEO dragen we het merk Jako, dat kent een goede prijs/kwaliteitverhouding en houdt zich gelukkig wél keurig aan de regels. Bovendien willen we heel loyaal zijn aan Eurosport. Wij horen gewoon bij elkaar en het is fijn dat we dat op deze wijze kunnen bestendigen.” (BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.