Extra parkeerplaatsen bij station
UITBREIDING AAN DE ZIJDE VAN DE AZELOSESTRAAT

Extra parkeerplaatsen bij station

In 2016 werd het aantal fietsparkeerplekken bij het station al uitgebreid van 120 naar 1060. De 229 autoparkeerplaatsen die in 2007 zijn aangelegd blijken echter ook niet meer voldoende. Regelmatig wordt er het laatste jaar buiten de vakken geparkeerd, op het stukje groen aan het einde van de parkeerplaats en in de omliggende wijken. Voorgesteld wordt nu om in de loop van dit jaar 20 extra parkeerplaatsen te realiseren en daarmee het terrein tot aan de Azelosestraat volledig te benutten.

 

Door de uitbreiding wordt er zoveel mogelijk voldaan aan de parkeerbehoefte en wordt het reizen met het openbaar vervoer beter gefaciliteerd. Daarnaast scheelt het de BOA’s werk om foutparkerende automobilisten te verbaliseren en wordt het gazon niet voortdurend platgereden, met extra beheerkosten tot gevolg.

 

De totale kosten van de uitbreiding bedragen 50.000 euro. Daarvan neemt NS/Prorail 15.000 voor haar rekening en draagt de Provincie 17.500 euro bij. Het restant van 17.500 euro kan gedekt worden uit de reserve Totaalvisie, waarvan het verbeteren van de stationsomgeving ‘stapsteen 4’ vormt. De Verbindingsweg, fietsonderdoorgang Bornerbroeksestraat en het aanleggen van vrijliggende fietspaden op de overgang Deldensestraat vormen de andere ‘stapstenen’. Het werk aan de Deldensestraat wordt in oktober dit jaar uitgevoerd. (AJ)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Freke van de woord — 22 mei 2019
Helemaal eens met Nathan. Bovendien is mijn info dat mensen zelfs uit Enschede hier komen parkeren om met de trein verder te gaan. En het houdt niet op, want men parkeert ook in woonstraatjes tegenover het station, soms dagen achter elkaar.!
Prutser — 17 mei 2019
@McHak
De aanname dat iedereen naar station Borne komt ook uit Borne komt is wel wat kort door de bocht lijkt mij.
Denk dat er voldoende uit zenderen, hertme, saasveld en andere omringende plaatsen komen.

Wees blij dat de gemeente er parkeerplekken bij maakt aangezien er blijkbaar (te) vaak een te kort is i.p.v. handhaven en boetes gaat uitdelen (aangezien dat het parkeer probleem niet oplost).
McHak — 17 mei 2019
@Nathan, immer positief. Maar praten we over een lokaal vraagstuk, of over een regionaal cq FcT vraagstuk? Mocht het lokaal zijn, en de parkeerplaats staat nog steeds vol, dan is mijn vraag aan jou of groen mag wijken voor die Bornenaar die niet met de buurtbus wil, niet met de e-fiets kan, maar wenst met de heilige koe vooraan in de kerk te willen zitten (= vroeger betaalden de rijksten hun katholieke geloof af om vooraan te zitten; nu is het gratis, zelfs geen beperkende blauwe zone). Welk beleid straalt dit bestuur nu uit? En welk offer cq gevolgen heeft deze verstening voor de klimaatverandering?; toename hittestress en droogte , zeer verhoogd risico op wateroverlast bij een hevige plensbui, indirect gevolg van de toename aan sterfte ( zie GGD) etc. Als je de impact van je handelen niet inziet, tja.
Nathan — 16 mei 2019
Twee hekjes plaatsen en niemand die meer op het gras kan parkeren, wel iets goedkoper als dat het argument is.

Maar meer parkeerplaatsen kan geen kwaad, het staat altijd vol.
En je kan niet voor iedereen beslissen dat ze wel kunnen rijden. Ga van het positieve uit, ze gaan immers de grootste afstand met het openbaar vervoer.
w.g.kub — 16 mei 2019
alles in het teken/voordeel van de auto! kijk naar (vernieuwing bij bornsche maten) het fietspad/van borne naar hengelo vv. rechte lijnen voor de auto, de fietser moet er langs er omheen of er onderdoor of er overheen!!!
Rob — 15 mei 2019
Dan kun je er op wachten dat er ook in afzienbare tijd parkeermeters aanwezig zijn . Of breng ik nu de gemeente op een idee? Nee Toch!?
McHak — 15 mei 2019
Wie in Borne de heilige koe nodig heeft om bij het station te komen, zal een mobiliteitsbeperking hebben. De rest kan met de fiets. Boa’s zijn er om te verbaliseren en de gemeente kan schade-verhalen. Wat kost deze reconstructie wel weer niet? Volgens mij mogen we in het stedelijk gebied iets voorzichtiger met groen zijn, om de klimaatsverandering af te vlakken.

Smartfloor meet risico om te vallen

“Een enkelband … Dat ik dat op mijn leeftijd nog mag meemaken”, grapte de...
13-03-2024

Chaos aan de Oonksweg

Sinds maandag voerde Enexis reguliere werkzaamheden uit aan de Oonksweg. Daarvoor was een...
01-03-2024

Stichting zoekt onderdak voor vluchtelingen

Afgelopen zaterdag was het precies twee jaar geleden dat de oorlog uitbrak in Oekraïne. Al...
29-02-2024

Coaching en begeleiding bij verlies en rouw

ADVERTORIAL • Sinds mei 2023 heeft praktijk ‘Verbinding’ in Borne de deuren...
27-02-2024

Hondenkar, vertrouwd straatbeeld in Borne

Het idee van een op wielen rijdend voertuig om goederen of mensen in te vervoeren, stamt uit de...
23-02-2024

‘Dit wil je niet meemaken’

‘Aan de Ambachtstraat kunnen we de wereld aan’, zei Peter Korf in september vorig...
22-02-2024