Inloopbijeenkomst Vloedbeltverbinding
29 SEPTEMBER BIJ DE HONDEBORG

Inloopbijeenkomst Vloedbeltverbinding

Op woensdag 29 september vindt bij Erve Hondeborg in Zenderen een inloopbijeenkomst plaats over de Vloedbeltverbinding, de rondweg om Zenderen die Provincie en gemeente voornemens zijn aan te leggen. Onder de naam Vloedbeltverbinding wordt onderzoek gedaan naar een nieuwe weg vanaf de zuidelijke randweg Borne naar de N743 (Almelosestraat) tussen Almelo en Zenderen, met een eventuele doortrekking naar de N744 (Albergerweg).

 

Het projectteam is op basis van aanmelding, gedurende vier informatieblokken, aanwezig van 16.00 - 20.00 uur bij Erve Hondeborg voor informatie en eventuele vragen over het tracé en het proces te beantwoorden.

 

De inloopbijeenkomst wordt gehouden in vier informatieblokken van drie kwartier voor maximaal 20 personen per blok:

- 16.00 – 16.45 uur
- 17.00 – 17.45 uur
- 18.00 – 18.45 uur
- 19.00 – 19.45 uur

 

Bij interesse kunt u zich aanmelden door een e-mail te sturen naar vloedbeltverbinding@overijssel.nl onder vermelding van ‘Aanmelding inloopbijeenkomst’ en het gewenste tijdstip waarop u langs wilt komen. Meer informatie over het project is te vinden op de website.

Locatie:
Erve Hondeborg
Esweg 1
7625 SV Zenderen

 

Foto © Dirk de Graaf

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Ron Hartman — 16 sep 2021
@Herman; je maakt de zachte KNIP wensers aan de Bornsche Maten heel ongelukkig met die gewenste escape van jou. Fase 1 = de korte bocht. Fase 2 moet echt onafwendbaar aansluitend gebeuren om de A1 en A35 beter bereikbaar te maken voor het achterland en Hengelo - Almelo buiten Borne om. Het evt. uitstelbare sluitstuk is dan de Bornerbroeksestraat wat langer aan houden, ipv de korte bocht uit te stellen bij bv stikstof of financiele problemen.
Herman — 16 sep 2021
Inderdaad zonder de korte boog heeft het geen enkele zin voor Zenderen. Het lijkt mij een vereiste om dit als eerste te doen en eerst eens kijken hoeveel verkeer dit voor Zenderen scheelt. Een deel zal dan richting Almelo gaan en de Nijreessingel nemen Grotendeels is dan waarschijnlijk het probleem opgelost en hoeft er niet nutteloos asfalt worden aangelegd voor ruim 50 miljoen ten koste van de natuur.
Ron Hartman — 16 sep 2021
Ik steun je graag Henk, in je wens die een eis dient te zijn. De korte boog direct in procedure brengen om het afslaan in Zenderen te eindigen en aansluitend, de vervolgfase. (Die overigens ook heel belangrijk is om daarmee alle regionale verkeer om te leiden)
Henk Semmekrot — 16 sep 2021
Een eventuele doortrekking naar de N744 (de Albergerweg)). Dat is de zgn. "korte boog". Dit is geen zaak van eventueel, maar van noodzaak! Anders heeft het voor Zenderen nog geen nut!!

Borne zwaar teleurgesteld in houding Almelo

Het college van Almelo heeft kenbaar gemaakt geen medewerking te willen verlenen aan het...
13-10-2021

Raad verbaasd over aankoop Rode Kruisgebouw

Blijkbaar is de gemeenteraad zo’n beetje in de volle breedte verbaasd over de procedure...
12-10-2021

10-minuten gesprekken met SP en D66

Over enkele maanden is het weer tijd om naar de stembus te gaan voor de...
11-10-2021

D66 stelt vragen over laadpalen en financiën

Middels zogenaamde artikel 39 vragen vraagt de fractie van D66 aandacht voor de hoeveelheid...
09-10-2021

‘Positief beeld’ meerjarenbegroting

Na jaren kommer en kwel lijkt Borne weer wat beter bij kas te raken. Een jubelstemming is er nog...
06-10-2021

Raad wil nog geen uitspraken doen over contract...

Op de agenda van de gemeenteraadsvergadering dinsdagavond de leverings- en...
05-10-2021