Aanrijding op de ovonde
31-03-2026
FIETSER EN AUTO MET ELKAAR IN BOTSING

Aanrijding op de ovonde

Rond 16.45 uur dinsdagmiddag heeft zich een ongeval voorgedaan op de ovonde aan de Parallelweg. Een fietser kwam daarbij in botsing met een auto. De exacte toedracht van het ongeval en of er sprake is van letsel, zijn op dit moment nog onduidelijk.

 

Door het ongeval ontstond veel hinder voor het overige verkeer op dit drukke punt. (RH)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Truus — 02 apr 2026
Deze week zag ik weer bijbde ovende dat er weer een fietser is aangereden
Wanneer wordt er iets aangedaan dit is de 3e keer dat ik dit mee maak!
Gemeente ik zou zeggen nood doe er iets aan oor er doden vallen( wel hard gezegd maar misschien dringd het nu door!

Beplanting weg en snelheid verminderen !

Laats heb ik een mevrouw geholpen ze een auto stopte toen kwam xe politie ja het gebeurd hiet vaak! Dat bedoel ik doe er wat aan dan!
BB — 01 apr 2026
De ovonde is zeker geen eenvoudig verkeerspunt, maar in ieder geval een stuk veiliger dan de oude situatie. Toen was het voor een fietser Russisch roulette om de Deldenerstraat over te steken, vooral door de hoge snelheid die daar gereden kon worden (ook over het spoor aankomend). Bij deze ovonde zijn het in principe allemaal lage snelheid ongevallen. Ik denk wel dat het inderdaad verstandig kan zijn om enkele verbeteringem door te voeren. Ik vind de beplanting in ieder geval onnodig gevaar veroorzaken.
Gerrit-Jan — 01 apr 2026
Voorrang hebben is wat anders dan het krijgen, blijkt maar weer eens. Maarja, iedereen heeft haast natuurlijk. Je zou ook maar even 5 seconden stil moeten staan. Gewoon maar weer verkeerslichten plaatsen?
Nico Freeks — 01 apr 2026

Het is onoverzichtelijk, maar het allergrootste gevaar zijn de fietsers die tegen de richting in als idioten over de fietspaden rijden. Vanaf de F35 gewoon de kortste route tegen het verkeer in. Hoe rustig je als automobilist ook rijdt, het is bijna niet te doen op drukke momenten om dat allemaal in de gaten te houden. Ik heb meerdere keren bijna een fietser van de sokken gereden.
wgkub — 01 apr 2026
levensgevaarlijk deze ovonde, of ik er nou op de fiets, of de auto gebruik van maak, het is en blijft een russische roulette! wie heeft deze onzin bedacht!!??
C.W. — 31 mrt 2026
De ovonde is wel veilig aangelegd. Maar door de F35 als uitrit erbij te doen is vragen om moeilijkheden.
In het verleden is ook al gekeken naar de openbare verlichting. Is verbeterd maar nog niet optimaal.
De snelheid op de ovonde is minimaal! Maar met de (brom) fiets vallen is pijnlijk en kan breuken opleveren. Gelukkig valt het letsel meestal mee.
Maw een paar ingrepen kan de ovonde een stuk veiliger worden.
1 F 35 via de Oude Deldensestraat ontsluiten
2 meer/ heldere verlichting
3 lage beplanting zodat de gehele ovonde overzichtelijk is.
Jan — 31 mrt 2026
Heftig weer! Wat zeker veranderd moet worden dat de oversteek per fiets vanaf de stationsstraat zeker 20 meter richting station verlegd moet worden! Als je met de auto vanaf stationsstraat naar Deldensestraat straat wil.....eerst fietsers dan zebra! Leg dit nu 15 meter verder,!!
Henry — 31 mrt 2026
Het probleem ter plekke wordt veroorzaakt door twee rijstroken, een rechtdoor en een rechtsaf richting Delden, waarbij de rechtdoor strook in een groot aantal gevallen, het zicht (bij stilstand) op de fietsoversteek weg neemt. De oplossing zou kunnen liggen in verlegging van de stopstreep voor rechtdoor verkeer, iets verder terug als die van de rechtsaf strook, waardoor het overzicht voor beide stroken gewaarborgd wordt.
Helaas gebeuren er nog steeds ongevallen met fietsers, die niet worden gemeld bij of ondersteund door de politie, en dus ook niet tot oplossing van dit probleem leiden. Jammer...
Arnold Vrieling — 31 mrt 2026
Ik zie een paar belangrijke oorzaken voor de gevaren voor fietsers:

1) De ovonde is van zichzelf al vrij onoverzichtelijk, mede door de beplantingen
2) Fietsers hebben er voorrang
3) Fietsers, zeker de elektrische fietsers en fatbikes, komen er met hoge snelheid op af
4) Sommige fietsers rijden vanaf het station tegen de rijrichting in (dus met de klok mee) om sneller op de Stationsstraat te komen

Door dit alles zie je als automobilist vaak de fietser(s) laat of te laat.

Mijn idee: schaf hier voorrang voor fietsers af, dat kost bijna niets en het wordt er mijns inziens veiliger van.
R.Vriesema — 31 mrt 2026
Ik heb ook nog nooit zo?n onoverzichtelijke rotonde gezien. Wie dat bedacht heeft ?.(vul zelf maar in)
Hans — 31 mrt 2026
Als een fietser op deze plek in botsing komt met een auto, dan is met 99,99% zekerheid wel duidelijk wat de exacte toedracht is…

Gé Hansen (84) ziet nieuwe generatie de...

De 84-jarige Gé Hansen roept het een kind op een step na. Terwijl tientallen kinderen...
10-06-2026

Grote verkeerscontrole aan de Azelosestraat

Op de Azelosestraat, ter hoogte van voetbalvereniging NEO, houdt de politie vandaag een...
10-06-2026

Afsluiting overwegen Jupiterstraat en Het Hag

Van 19 juni 00.00 uur tot 22 juni 06.00 uur zijn de overwegen aan de Jupiterstraat in Borne en...
10-06-2026

Een vogeldagje voor de brandweer

Zaterdagmorgen was de brandweer in touw om een kraai te bevrijden uit een schoorsteen aan de...
06-06-2026

Theatervoorstelling ‘Mijn moeder is een mens....

ADVERTORIAL. Op dinsdag 9 juni 2026 om 19.00 uur wordt in het Kulturhus Borne de indringende...
01-06-2026

Honderden peuters trekken deze week door Borne

Met het doorknippen van een lint onder een ballonnenboog heeft burgemeester Jan Pierik...
01-06-2026