Aandacht voor overlast langs spoor
15-10-2019
STAATSSECRETARIS SPREEKT MET ONDER ANDEREN BEWONERS MOLENSTAETE

Aandacht voor overlast langs spoor

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur kwam afgelopen maandag naar de regio om met bewoners langs het spoor te spreken over overlast van geluid en trillingen door treinverkeer. Ook de bewoners van appartementencomplex De Molenstaete in Borne mochten hun zegje doen.

 

Van Veldhoven gaf aan dat er naar verschillende mogelijkheden gekeken wordt om de overlast van treinverkeer te beperken, zoals snelheidsbeperking in de nacht, raildempers en zogenaamde ‘smeerpotten’. Ze besefte dat het toenemende aantal treinen de behoefte aan hinderbeperkende maatregelen urgent maakt, sprak van een ‘ingewikkelde puzzel’ en prees de constructieve en realistische houding van inwoners en bestuurders.

 

Aandacht voor situatie Borne

Van bestuurlijke zijde werd de specifieke situatie van Borne nog eens onder de aandacht gebracht en het verzoek gedaan het probleem van de spoorse doorsnijding van Borne gebiedsgericht te benaderen. De situatie van alle overwegen in Borne integraal te bekijken, inclusief de overwegen in het buitengebied en in samenhang met huidige en toekomstige plannen voor randwegen en de F35. Samen met ProRail, Ministerie van I&M, provincie Overijssel en de buurgemeenten zou hiervoor een visie ontwikkeld moeten worden waarin alle infrastructuur optimaal benut kan worden. (AJ)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Ton HUISKES — 17 okt 2019
Het spoor is er al jarenlang natuurlijk. Met 4 stoptreinen per uur valt het ook nog wel mee, maar inderdaad het goederentreinvervoer is gestegen (weet niet of die 1500 procent niet een beetje overdreven is, maar goed alas ik geloof u "Spoorbewoner" - en waarom heeft u eigenlijk een pseudoniem?).

In het verleden hadden bestuurders bij de NS en ProRail moeten aansturen op overwegen die net zoals in Almelo, Assen, etc; als tunnels werden gebouwd. Dit is dus vanwege verschillende redenen (geldgebrek, technische mogelijkheden, lack of networking, etc.) niet gelukt.
Dus wat nu als oplossing, De staatssecretaris dient met bestuurders en bewoners langs het spoor tot betaalbare en ecologisch verantwoorde oplossingen te komen. Gaat dat hen lukken? Wij wachten af ...
Henk eldrings — 16 okt 2019
Dit is net zoiets als mensen die buitenaf gaan wonen en dan gaan klagen over mestlucht.
Spoorbewoner — 16 okt 2019
Naïef is te denken dat bewoners langs het spoor hadden kunnen weten dat het goederen vervoer met 1500 procent wordt overschreden!
Nog naïever is te denken dat veiligheidsvoorzieningen op orde zijn. Gaat u maar rustig slapen.
Erik brouwer — 15 okt 2019
Wie was er nu het eerst, die appartementen of het spoor.??? Beetje naïef om daar te gaan wonen.

Er rijden nu trouwens minder treinen dan 10jaar geleden toen er nog 8 stoptreinen per uur in borne stopten. Nu zijn dat er nog maar 4.

Een vriendinnetje voor Oeki

Toen Martin Velten op 4 april officieel afscheid nam als wethouder van de gemeente Borne vroeg...
18-04-2024

Verenigingsman Erik Rouhof overleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is Erik Rouhof overleden. De verenigingsman pur sang wist...
17-04-2024

Feestelijke ingebruikname derde duofiets

Donderdag werd de derde duofiets van Fietsmaatjes in gebruik genomen door wethouder Michael...
13-04-2024

‘De straat is té mooi’

Sinds twee weken is het nieuwe stuk F35 vanaf de Azelosestraat tot aan de Oonksweg gereed en...
12-04-2024

De ‘kers op de taart’ in de Bornsche Maten

Het is een project van lange adem geweest. Al vanaf 2006 wordt er gesproken over...
11-04-2024

Brand in de afzuigkap

Tegen 18.00 uur woensdag werd de brandweer opgeroepen voor een melding aan de Struisgras. Ter...
10-04-2024