Is de Nieuwe Kerkstraat wel veilig?
GEEF JE MENING VIA EEN KORTE ENQUÊTE

Is de Nieuwe Kerkstraat wel veilig?

Enige tijd geleden vroegen wij je in een poll te kiezen tussen enkele onderwerpen in Borne die een nader onderzoek verdienen. De verkeersveiligheid van de Nieuwe Kerkstraat kreeg de meeste stemmen. Daarom is BOP, het Borns Onderzoek Platform, inmiddels volop doende informatie te vergaren over het hoe en waarom. Zo praten we met verkeerskundigen en -psychologen, het Kenniscentrum Shared Space in Leeuwarden, de gemeente Borne en anderen die ons bijschijnen over de do’s en don’ts.

 

Maar natuurlijk willen we ook graag weten hoe jij, als dagelijkse gebruiker, de veiligheid van de Nieuwe Kerkstraat ervaart. Zo stapte Benthe Bronkhorst, een van onze onderzoekers, kortgeleden en net voordat de coronacrisis uitbrak, al met microfoon en camera de straat in om enkele willekeurige passanten naar hun mening te vragen. En nu is het woord aan jou. Via een korte enquête, die je hier kunt downloaden en invullen, vragen wij je mening over de situatie. De uitkomsten ervan zullen, dat zal je duidelijk zijn, van wezenlijk belang zijn om een gefundeerde eindconclusie te trekken en mogelijke aanbevelingen te doen. De enquête kun je invullen tot en met vrijdag 3 april aanstaande.

 

Via het platform BOP-Onderzoek op onze website houden wij je de komende weken ondertussen op de hoogte van de voortgang van dit onderzoek, met data, theorieën, rapporten en zo meer. Maar voor het zover is, hopen wij dat je jouw stem laat horen en de vragen wilt beantwoorden. Bij voorbaat dank voor je medewerking.

 

NAAR DE ENQUÊTE

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Ron Hartman — 01 apr 2020
Begrijpelijk dat GL geen auto's in de Nieuwe Kerkstraat wil, maar geef dan ook even aan hoe die dan gaan rijden naar dat grote parkeerterrein. Soms is gewoon rechts houden (door de hordeloop weg te halen en ALLE parkeeracties, zonder vergunning te verbieden), toch logischer. Fietsen even elders parkeren en de rest in het midden laten?
harmen — 31 mrt 2020
Vanuit Groen Links is vele jaren gelden al gepleit voor het afsluiten van dit gedeelte van de Grotestraat voor autoverkeer.
Waarom er niet gewoon een voetgangersgebied van maken? Dus alleen voetgangers. Fiets aan de hand? Geen probleem. Ook rustiger winkelen zo. Nu moet je steeds uitkijken of je niet omvergereden wordt!
Ron Hartman — 30 mrt 2020
Autovrij maken is simpel. Gewoon verboden voor auto's en enkele uren toewijzen aan laden/lossen. Het verkeer zoekt WEL een andere weg naar de parkeerplaats en de super. DAT is wel een probleem. De ovonde wordt dan veel drukker en daar liggen de fietspaden zo dicht langs de rotonde dat je de fietsers nauwelijks ziet. Laat staan als de verkeerdruk fors toeneemt. Een deel van het parkeerterrein laten benaderen langs de zijkant van Rensink via een peperdure slagboom kan, maar dat is vloeken in volle kerk. De straat volledig ontruimen, werkt ook. Weg met die hordeloophekken en stal die fietsen in een te bouwen Fietsparking. Net als autobezitters, moet je dan soms enkele meters lopen beste fietsers. werk gewoon mee aan de weg zo overzichtelijk mogelijk te houden.
Ron Hartman — 30 mrt 2020
Autovrij maken is simpel. Gewoon verboden voor auto's en enkele uren toewijzen aan laden/lossen. Het verkeer zoekt WEL een andere weg naar de parkeerplaats en de super. DAT is wel een probleem. De ovonde wordt dan veel drukker en daar liggen de fietspaden zo dicht langs de rotonde dat je de fietsers nauwelijks ziet. Laat staan als de verkeerdruk fors toeneemt. Een deel van het parkeerterrein laten benaderen langs de zijkant van Rensink via een peperdure slagboom kan, maar dat is vloeken in volle kerk. De straat volledig ontruimen, werkt ook. Weg met die hordeloophekken en stal die fietsen in een te bouwen Fietsparking. Net als autobezitters, moet je dan soms enkele meters lopen beste fietsers. werk gewoon mee aan de weg zo overzichtelijk mogelijk te houden.
Bennie Van der tuuk — 29 mrt 2020
Auto vrij maken. Da's toch niet zo moeilijk?
Alleen laden en lossen toestaan.
Rita van der Kolk — 29 mrt 2020
Ik zou de nieuwe kerkstraat autovrij maken.
Je kunt er makkelijk omheen rijden.
De mensen komen de action uit met volle tassen en lopen zo de straat over.
Heel veel auto's hoor je ook niet.
Miep — 28 mrt 2020
Deze straat auto vrij maken, Er komen nu al gevaarlijke situaties voor,
Tineke oldenburger — 28 mrt 2020
Waarom maken van deze straat niet Auto te gast zoals veel straten in Enschede niet haarder dan20 km
Ron Hartman — 27 mrt 2020
Als je de Action in de Bakkerssteeg denkt, waar moeten al die fietsen dan staan? Zie voor het antwoord de nota uit 2012 van onze verkeerskundige.
Wim Grootenhaar — 27 mrt 2020
Gevaarlijke situatie. Mensen horen de tegenwoordige auto's niet meer. Lopen links en rechts over de straat en ik geef ze geen ongelijk.
te nijenhuis — 27 mrt 2020
Waar vind ik de enquete?

 

 

Kerkhof Zenderen klaar voor de toekomst

“Het was een lange weg naar deze vrijdagmiddag”, aldus Maria Verheijen,...
19-04-2024

Een vriendinnetje voor Oeki

Toen Martin Velten op 4 april officieel afscheid nam als wethouder van de gemeente Borne vroeg...
18-04-2024

Verenigingsman Erik Rouhof overleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is Erik Rouhof overleden. De verenigingsman pur sang wist...
17-04-2024

Feestelijke ingebruikname derde duofiets

Donderdag werd de derde duofiets van Fietsmaatjes in gebruik genomen door wethouder Michael...
13-04-2024

‘De straat is té mooi’

Sinds twee weken is het nieuwe stuk F35 vanaf de Azelosestraat tot aan de Oonksweg gereed en...
12-04-2024

De ‘kers op de taart’ in de Bornsche Maten

Het is een project van lange adem geweest. Al vanaf 2006 wordt er gesproken over...
11-04-2024