
Sinterklaas heeft met zijn kleurrijke gevolg dit jaar opnieuw moeiteloos de weg naar Zenderen gevonden. Maurice de zeehond hoefde niet op te draven als wegwijzer, want in Zenderen staat de Tis Ma Waj Went Band paraat om de Goedheiligman muzikaal én feilloos naar Het Sindron aan de Prinsenweg te leiden. Al vanaf 14.30 uur hing er op het plein een uitgelaten, bijna feestelijk tintelend sfeertje. Cadeautjes werden opgestapeld, pepernoten vlogen over het sjoelbord, en allerhande hindernissen werden omzeild – allemaal in de geest van het naderende 5 december-festijn.
Warm welkom
Rond 15.20 uur ging er een zacht maar veelbetekenend gefluister door de menigte: het zou zomaar eens bijna tijd kunnen zijn dat Sinterklaas zou arriveren. Meer hoef je natuurlijk niet te zeggen. In één vloeiende beweging stond het hele grut op de uitkijk, wiebelend van ongeduld.
En toen, eindelijk, verscheen in de verte de mijter van de Goedheiligman boven een aanrijdende gele cabrio. Het gejuich dat daarop volgde, maakte in één klap duidelijk: het feest was begonnen. Niet alleen de kinderen straalden, ook Sinterklaas zelf leek dolblij om weer voet op Zenderense bodem te zetten. Handjes werden gul geschud, high-fives vlogen in het rond en de Pieten deelden royaal pepernoten uit alsof het confetti was.
Na dit warmhartige welkom trok de stoet door naar Het Sindron, waar Sinterklaas alle tijd nam om met de kinderen te kletsen, tekeningen te bewonderen en nog even van de gezellige drukte te genieten. En toen de pietendisco losbarstte, was het feest compleet. Uiteindelijk kwam er een einde aan de intocht – maar beslist niet aan de pret. Sinterklaas heeft Zenderen duidelijk weer in zijn hart gesloten: de schoentjes kunnen worden gezet. (AJ/LL/RH)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.