Borne voor mode ‘the place to be’
ONDERNEMERS UIT FASHIONBRANCHE GAAN HUN KRACHTEN BUNDELEN

Borne voor mode ‘the place to be’

Borne wordt steeds meer de place to be van de regio Twente als het om mode gaat. Nergens anders in deze contreien is het aanbod van modewinkels per vierkante meter gemiddeld zo groot als in deze gemeente. En ze zijn ook nog eens sterk geconcentreerd in het compacte centrum. Tijdens het Lifestyle Event van komende zondag tonen de ondernemers hun nieuwste collecties op het podium aan het Dorsetplein en van daaraf op de honderden meters lange blauwe loper aan de Grotestraat tot aan de Stephanuskerk.

Het massale en gevarieerde aanbod aan mode dat ze samen in huis hebben, is voor de ondernemers ook aanleiding om de handen ineen te slaan en zich in de niet al te verre toekomst als Bornse eenheid te presenteren in reclamecampagnes in de media. Omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze met samenwerking ook individueel hun voordeel kunnen doen.

Elk merk te koop
“Met 5000 vierkante meter aan winkelaanbod op het gebied van fashion zijn we hét modehart van Twente”, zegt Marc Leurink, met Maurice ten Buren en Lianne Cornelissen organisator van de zevende editie van het modespektakel. “Alle merken die je kunt bedenken, zijn wel ergens in Borne te koop. Dat vinden we al snel gewoon, maar dat is het niet. Het is echt heel bijzonder in modeland. We hebben het hier perfect voor elkaar.”

Ook al omdat Borne als modedorp over een aantal sterke unique selling points beschikt. Het heeft een compact, gezellig en veilig centrum, waar alle gespecialiseerde winkels zich bevinden op loopafstand van elkaar. De meeste ondernemers zijn bovendien zelfstandig en maken geen deel uit van een grote keten, waardoor bijna als vanzelf de persoonlijke aandacht voor de klant groot is. Onmiskenbare pluspunt zijn ook dat het parkeren in Borne nog altijd gratis is en dat de koopavond op vrijdag is, als voor de meeste gezinnen het weekend is begonnen.

Op de catwalk zijn komende zondag onder meer de collecties te zien van relatieve nieuwkomers als Mimoda, Shh… by Carla en de jongste aanwinst Coco Boutique aan de Nieuwe Kerkstraat. De enige echt onzekere factor voor zondag is of het tijdens Lifestyle een beetje droog wil blijven. Het is een element, waarmee elk buitenevenement moet leren leven.

Deelnemers Lifestyle Event 2017
De deelnemers van zondag in alfabetische volgorde:
Bibelot, By Hilke, CoCo Boutique, Chicks & Fashion, Deterd Mode, Fair Trade Borne, Héas Lingerie, Hesselink Mode, Kids & Go, Kristel Mode, Leurink Mode, Mimoda, Morselt Mode, Qinn Womanswear, Pien & Mats, Shhh… by Carla Lingerie, Ten Buren Schoenen, Ten Buuren Wol en Fournituren, Terstal Familiemode en Zo Mooi. (WP)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Carin — 24 sep 2017
Leuke show, toch jammer dat de mannen zo weinig aan bod kwamen terwijl mode voor hen zeker zo belangrijk is! https://overhemden.com/

‘Poppenkast’ kroon op druk weekend

Voor de Twentse carnavalsverenigingen is het een druk weekend. Behalve hun eigen feesten was er...
20-01-2019

Hertme heeft Prins Wouter en zijn Jarno

In een overvol Hof in Huis in Hertme waren het vrijdagavond Wouter Kleissen en Jarno Kemna die...
18-01-2019

Wie worden de nieuwe hoogheden?

De laatste uurtjes van Marcel Meijer en Peter Lucas als prinsenpaar van de Hertmese...
18-01-2019

Het spel is op de wagen

Vandaag over precies drie maanden is de eerste voorstelling van De Strijd - Passiespelen in...
12-01-2019

Gala vol afwisseling en humor

De kop is eraf. De eerste van de twee jaarlijkse Gala-avonden van De Toet’nbloazers zit er...
11-01-2019

Natte kerstbomen branden moeizaam

De kerstboomverbranding in de Stroom Esch zit er weer op. En alhoewel de 32ste editie toch...
05-01-2019


file:html/cookies.inc.html}