Borne voor mode ‘the place to be’
ONDERNEMERS UIT FASHIONBRANCHE GAAN HUN KRACHTEN BUNDELEN

Borne voor mode ‘the place to be’

Borne wordt steeds meer de place to be van de regio Twente als het om mode gaat. Nergens anders in deze contreien is het aanbod van modewinkels per vierkante meter gemiddeld zo groot als in deze gemeente. En ze zijn ook nog eens sterk geconcentreerd in het compacte centrum. Tijdens het Lifestyle Event van komende zondag tonen de ondernemers hun nieuwste collecties op het podium aan het Dorsetplein en van daaraf op de honderden meters lange blauwe loper aan de Grotestraat tot aan de Stephanuskerk.

Het massale en gevarieerde aanbod aan mode dat ze samen in huis hebben, is voor de ondernemers ook aanleiding om de handen ineen te slaan en zich in de niet al te verre toekomst als Bornse eenheid te presenteren in reclamecampagnes in de media. Omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze met samenwerking ook individueel hun voordeel kunnen doen.

Elk merk te koop
“Met 5000 vierkante meter aan winkelaanbod op het gebied van fashion zijn we hét modehart van Twente”, zegt Marc Leurink, met Maurice ten Buren en Lianne Cornelissen organisator van de zevende editie van het modespektakel. “Alle merken die je kunt bedenken, zijn wel ergens in Borne te koop. Dat vinden we al snel gewoon, maar dat is het niet. Het is echt heel bijzonder in modeland. We hebben het hier perfect voor elkaar.”

Ook al omdat Borne als modedorp over een aantal sterke unique selling points beschikt. Het heeft een compact, gezellig en veilig centrum, waar alle gespecialiseerde winkels zich bevinden op loopafstand van elkaar. De meeste ondernemers zijn bovendien zelfstandig en maken geen deel uit van een grote keten, waardoor bijna als vanzelf de persoonlijke aandacht voor de klant groot is. Onmiskenbare pluspunt zijn ook dat het parkeren in Borne nog altijd gratis is en dat de koopavond op vrijdag is, als voor de meeste gezinnen het weekend is begonnen.

Op de catwalk zijn komende zondag onder meer de collecties te zien van relatieve nieuwkomers als Mimoda, Shh… by Carla en de jongste aanwinst Coco Boutique aan de Nieuwe Kerkstraat. De enige echt onzekere factor voor zondag is of het tijdens Lifestyle een beetje droog wil blijven. Het is een element, waarmee elk buitenevenement moet leren leven.

Deelnemers Lifestyle Event 2017
De deelnemers van zondag in alfabetische volgorde:
Bibelot, By Hilke, CoCo Boutique, Chicks & Fashion, Deterd Mode, Fair Trade Borne, Héas Lingerie, Hesselink Mode, Kids & Go, Kristel Mode, Leurink Mode, Mimoda, Morselt Mode, Qinn Womanswear, Pien & Mats, Shhh… by Carla Lingerie, Ten Buren Schoenen, Ten Buuren Wol en Fournituren, Terstal Familiemode en Zo Mooi. (WP)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Carin — 24 sep 2017
Leuke show, toch jammer dat de mannen zo weinig aan bod kwamen terwijl mode voor hen zeker zo belangrijk is! https://overhemden.com/

Bliksembezoek van Sint aan Borne

Rond het middaguur kwam de Goedheiligman dan toch aan in Nederland. Een aankomst die nogal wat...
14-11-2020

Bornse Hulp-Sint bij Op1 aan tafel

Zaterdag komt de Goedheiligman aan in Nederland. Traditioneel hét moment voor klein (en...
13-11-2020

Sinterklaas in crisistijd

We leven in onwezenlijke tijden. Het coronavirus beperkt ons aanzienlijk in het dagelijkse doen...
11-11-2020

De midwinterhoorn gaat weer klinken

De Boornse Mirreweenterhoornblazers laten hun hoorns weer klinken in de straten van Borne. Vanaf...
09-11-2020

Première Sinterklaasfilm op losse schroeven

‘Alles is anders’, de allereerste Twentse Sinterklaasfilm en gemaakt door...
04-11-2020

Woorden van troost

De zevende editie van de nagedachtenisavond Verbonden in Licht op de begraafplaats in Borne is...
24-10-2020