Borne voor mode ‘the place to be’
ONDERNEMERS UIT FASHIONBRANCHE GAAN HUN KRACHTEN BUNDELEN

Borne voor mode ‘the place to be’

Borne wordt steeds meer de place to be van de regio Twente als het om mode gaat. Nergens anders in deze contreien is het aanbod van modewinkels per vierkante meter gemiddeld zo groot als in deze gemeente. En ze zijn ook nog eens sterk geconcentreerd in het compacte centrum. Tijdens het Lifestyle Event van komende zondag tonen de ondernemers hun nieuwste collecties op het podium aan het Dorsetplein en van daaraf op de honderden meters lange blauwe loper aan de Grotestraat tot aan de Stephanuskerk.

Het massale en gevarieerde aanbod aan mode dat ze samen in huis hebben, is voor de ondernemers ook aanleiding om de handen ineen te slaan en zich in de niet al te verre toekomst als Bornse eenheid te presenteren in reclamecampagnes in de media. Omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze met samenwerking ook individueel hun voordeel kunnen doen.

Elk merk te koop
“Met 5000 vierkante meter aan winkelaanbod op het gebied van fashion zijn we hét modehart van Twente”, zegt Marc Leurink, met Maurice ten Buren en Lianne Cornelissen organisator van de zevende editie van het modespektakel. “Alle merken die je kunt bedenken, zijn wel ergens in Borne te koop. Dat vinden we al snel gewoon, maar dat is het niet. Het is echt heel bijzonder in modeland. We hebben het hier perfect voor elkaar.”

Ook al omdat Borne als modedorp over een aantal sterke unique selling points beschikt. Het heeft een compact, gezellig en veilig centrum, waar alle gespecialiseerde winkels zich bevinden op loopafstand van elkaar. De meeste ondernemers zijn bovendien zelfstandig en maken geen deel uit van een grote keten, waardoor bijna als vanzelf de persoonlijke aandacht voor de klant groot is. Onmiskenbare pluspunt zijn ook dat het parkeren in Borne nog altijd gratis is en dat de koopavond op vrijdag is, als voor de meeste gezinnen het weekend is begonnen.

Op de catwalk zijn komende zondag onder meer de collecties te zien van relatieve nieuwkomers als Mimoda, Shh… by Carla en de jongste aanwinst Coco Boutique aan de Nieuwe Kerkstraat. De enige echt onzekere factor voor zondag is of het tijdens Lifestyle een beetje droog wil blijven. Het is een element, waarmee elk buitenevenement moet leren leven.

Deelnemers Lifestyle Event 2017
De deelnemers van zondag in alfabetische volgorde:
Bibelot, By Hilke, CoCo Boutique, Chicks & Fashion, Deterd Mode, Fair Trade Borne, Héas Lingerie, Hesselink Mode, Kids & Go, Kristel Mode, Leurink Mode, Mimoda, Morselt Mode, Qinn Womanswear, Pien & Mats, Shhh… by Carla Lingerie, Ten Buren Schoenen, Ten Buuren Wol en Fournituren, Terstal Familiemode en Zo Mooi. (WP)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Carin — 24 sep 2017
Leuke show, toch jammer dat de mannen zo weinig aan bod kwamen terwijl mode voor hen zeker zo belangrijk is! https://overhemden.com/

Rheineplein wordt Pietenplein

In alle vroegte zondagmorgen doken er twee Pieten op in het vernieuwde winkelhart van Borne....
11-11-2019

Lampionoptocht blijft populair

Aan het begin van de zaterdagavond verzamelden zich zo’n honderd kinderen op het...
09-11-2019

Koen Westerbeek 44e Prins Melbuulkes

Koen Westerbeek loopt dit jaar voorop in de polonaise bij carnavalsvereniging De Melbuulkes. Dat...
08-11-2019

Nieuwjaarsduik slaat een jaar over

Het is zo langzamerhand een traditie geworden om het nieuwe jaar in te luiden met een duik in...
04-11-2019

Fondswerving Kerstherberg van start

Het lijkt nog ver weg, maar toch begonnen Natascha Polak en Anja Kuipers vrijdagavond al met de...
02-11-2019

Halloweenparty in Wensink-Zuid

Het was al goed donker toen rond de klok van zes een dikke vijftig kinderen zich, vaak onder het...
31-10-2019