VVV-site verder als Visit Borne
23-06-2018
ONLINE UPGRADE VOOR BETERE VERMARKTING EN REGIONALE AANSLUITING

VVV-site verder als Visit Borne

Al geruime tijd werkt de VVV Borne achter de schermen aan het actualiseren van de toeristische informatievoorziening over onze gemeente. Zo werd er een Stichting Beleef Boeiend Borne in het leven geroepen waarin de krachten van de toeristische ondernemers en de gemeente werden gebundeld, werd er aansluiting gezocht en gevonden bij BorneBoeit en ontstond er een intensieve samenwerking met Twente Marketing, dat in de plaats is gekomen van het voormalige Twents Bureau voor Toerisme. De nieuwste stap is Visit Borne, de online opvolger van de aloude VVV-website.

 

Actieve aanwezigheid op sociale media

“Met Visit Borne gaat een grote wens in vervulling,” zegt Renee Seuren, coördinator Toeristisch Borne (foto rechts). Als spil in het toeristische web is het haar taak voor meer dynamiek te zorgen en er, samen met de diverse betrokken partijen, aan te werken Borne en haar kerkdorpen nóg beter op de kaart te zetten. Seuren: “In de tijd waarin we leven speelt digitale toegankelijkheid een cruciale rol. Daarin past een moderne website en een actieve aanwezigheid op de sociale media, zoals Facebook en Instagram.”

 

Door allerlei oorzaken was de website van de VVV al lang niet meer het gewenste uithangbord en daarmee het visitekaartje van Borne. “Het vernieuwen van dit platform verdiende dus de hoogste prioriteit”, zo zegt ze. “Daarbij hebben we uiteindelijk ook voor een nieuwe naam gekozen, Visit Borne. Het klinkt uitnodigend, geeft in twee woorden aan wat we beogen én - last but not least- het sluit naadloos aan op Visit Overijssel en Visit Twente, onze provinciale en regionale samenwerkingspartners.”

 

‘Vertrouwen krijgen en verbindingen zoeken’

Door de combinatie met het toeristisch platform op BorneBoeit hoopt Seuren zowel de actualiteit als de verdieping van alles wat met toerisme en recreatie van doen heeft, goed te kunnen afdekken. “We willen zichtbaarder worden, prominenter aanwezig zijn voor toerist én inwoner en daarmee een sterkere positie in onze mooie regio veroveren.”

 

Onderdeel van de nieuwe profilering is ook een nieuw logo dat op steeds meer plekken zichtbaar zal zijn. “Maar boven alles gaat het om een stevige samenwerking met alle partijen, inclusief de toeristische en andere ondernemers. Vertrouwen krijgen en verbindingen zoeken. Daar willen we de komende tijd keihard aan werken,” zo besluit ze. (BM)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Mchak — 26 jun 2018
Zeer goed plan.

Ga echter niet uit van vertrouwen krijgen, maar wek het op!

2e Paasdag koekeloeren bij boeren

"Het moest er maar een keer van komen”, zegt een enthousiaste Rian Jannink-Schabbink...
17-04-2019

Blřf in augustus weer naar Hertme

De echte fans wisten het eigenlijk allang. Want wie Metropool Open Air en Hertme zegt, zegt...
16-04-2019

Borne was weer opperbest

De jaarlijkse palmpasenoptocht vormde zondag een fleurige opmaat voor de rest van de dag die...
14-04-2019

Melkmeisje glorieuze statueskampioene

Temidden van alle programmaonderdelen van Borne op z’n Best (waarover later meer) voltrok...
14-04-2019

Palmpasen trekt door Borne

Om kwart voor twaalf vanmorgen was het weer zover. De Palmpasenoptocht in het centrum van Borne....
14-04-2019

Vele handen ……

Het ene grootste evenement binnen de gemeentegrenzen is onlangs succesvol opgestart en het...
13-04-2019