VVV-site verder als Visit Borne
23-06-2018
ONLINE UPGRADE VOOR BETERE VERMARKTING EN REGIONALE AANSLUITING

VVV-site verder als Visit Borne

Al geruime tijd werkt de VVV Borne achter de schermen aan het actualiseren van de toeristische informatievoorziening over onze gemeente. Zo werd er een Stichting Beleef Boeiend Borne in het leven geroepen waarin de krachten van de toeristische ondernemers en de gemeente werden gebundeld, werd er aansluiting gezocht en gevonden bij BorneBoeit en ontstond er een intensieve samenwerking met Twente Marketing, dat in de plaats is gekomen van het voormalige Twents Bureau voor Toerisme. De nieuwste stap is Visit Borne, de online opvolger van de aloude VVV-website.

 

Actieve aanwezigheid op sociale media

“Met Visit Borne gaat een grote wens in vervulling,” zegt Renee Seuren, coördinator Toeristisch Borne (foto rechts). Als spil in het toeristische web is het haar taak voor meer dynamiek te zorgen en er, samen met de diverse betrokken partijen, aan te werken Borne en haar kerkdorpen nóg beter op de kaart te zetten. Seuren: “In de tijd waarin we leven speelt digitale toegankelijkheid een cruciale rol. Daarin past een moderne website en een actieve aanwezigheid op de sociale media, zoals Facebook en Instagram.”

 

Door allerlei oorzaken was de website van de VVV al lang niet meer het gewenste uithangbord en daarmee het visitekaartje van Borne. “Het vernieuwen van dit platform verdiende dus de hoogste prioriteit”, zo zegt ze. “Daarbij hebben we uiteindelijk ook voor een nieuwe naam gekozen, Visit Borne. Het klinkt uitnodigend, geeft in twee woorden aan wat we beogen én - last but not least- het sluit naadloos aan op Visit Overijssel en Visit Twente, onze provinciale en regionale samenwerkingspartners.”

 

‘Vertrouwen krijgen en verbindingen zoeken’

Door de combinatie met het toeristisch platform op BorneBoeit hoopt Seuren zowel de actualiteit als de verdieping van alles wat met toerisme en recreatie van doen heeft, goed te kunnen afdekken. “We willen zichtbaarder worden, prominenter aanwezig zijn voor toerist én inwoner en daarmee een sterkere positie in onze mooie regio veroveren.”

 

Onderdeel van de nieuwe profilering is ook een nieuw logo dat op steeds meer plekken zichtbaar zal zijn. “Maar boven alles gaat het om een stevige samenwerking met alle partijen, inclusief de toeristische en andere ondernemers. Vertrouwen krijgen en verbindingen zoeken. Daar willen we de komende tijd keihard aan werken,” zo besluit ze. (BM)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Mchak — 26 jun 2018
Zeer goed plan.

Ga echter niet uit van vertrouwen krijgen, maar wek het op!

Feest Bornsche Maten kan een buitje aan

“Het was vanmorgen vroeg nog even spannend”, vertelt Merijn Tijhuis, een van de...
15-06-2019

Dit jaar drie dagen lang Volksfeesten

“We hebben er ontiegelijk veel zin in”. Zo verwoordt Bryan Sonder, de nieuwe...
14-06-2019

Eerste vaatje voor 8.000 euro geveild

Zo’n 430 genodigden waren er woensdagmiddag bij Theehuis De Karmeliet getuige van hoe het...
12-06-2019

De bruidjes stralen; het publiek geniet

Een vrolijk schijnende en warme zon deed zondagmorgen zijn uiterste best de Pinksterbruidjes nog...
09-06-2019

Maar liefst 152 bruidjes willen dansen

Maar liefst 152 aanmeldingen kwamen er dit jaar binnen bij de werkgroep Pinksterbruidjes van de...
08-06-2019

‘Zooo leuk. Dit hoort helemaal bij Borne...’

Zondag dansen ze weer, de ruim 140 meisjes die in Borne voor heel eventjes een Pinksterbruidje...
06-06-2019