Overweg Azelosestraat dicht
GEVAARLIJKE SITUATIES OP MEERDERE OVERWEGEN IN BORNE

Overweg Azelosestraat dicht

Door een defect aan de spoorwegovergang op de Azelosestraat zijn woensdagavond meerdere gevaarlijke situaties ontstaan. Door het defect dienen treinen de overweg luid toeterend en stapvoets te passeren, hetgeen ook gevolgen heeft voor de wachttijden aan de Bornerbroeksestraat en Oonksweg. Meerdere automobilisten konden hun geduld dan ook niet bewaren en passeerden de overwegen al slalommend. Wat de oorzaak van de storing is, is niet bekend. Ook zijn er, bijna een uur na het defect, nog geen verkeersregelaars gesignaleerd. (BM/AJ)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Ron Hartman — 19 jul 2019
Het bijhorende kaartje vind je op mijn FB pagina. Nog maar kort geleden, nl 9 juli, dus even doorscrollen vanaf de laatste pagina. Het sluiting of meer aan op de reactie van Christian, maar dan de verlengde A1 en het vrachtspoorverkeer boven de Stroom Esch langs.
Het rijk doet nu rond Zenderen het onderzoek naar de betere verkeersafwikkeling. Het is dan te hopen dat ze het schetsje dat ik ze in 2015 stuurde, ook meenemen. Rechtdoor bij Azelo voor het verkeer naar Duitsland en een treinbaan voor goederenverkeer erlangs en bij Oldenzaal weer aansluiten.
Het weefvak A1/A35 wordt dan fors ontlast, de goederentreinen gaan niet meer door de kernen en de Noordelijke Bandweg wordt overbodig. inclusief de GVW. Alles ver weg van bebouwing en slechts enkelen zullen ruim uitgekocht moeten worden.
Christian Sand — 18 jul 2019
In reactie op Regi
Ik denk dat een verdiept spoor financieel niet aantrekkelijk is door de hoge kosten die dit met zich meebrengt. Tevens moet er dan een huzarenstukje worden afgeleverd m.b.t. het handhaven van het treinverkeer tijdens de aanleg van het verdiepte spoor. Een verdiept spoor zou een oplossing zijn voor Borne, maar ik acht het niet haalbaar. Ik denk dat het voordeliger is om een spoortraject te bedenken om Borne heen dan dat er een volledig verdiept spoor door Borne moet worden aangelegd. Een variant op het oude plan van D66 kun je hier prima op baseren. Er wordt toch gewerkt aan het traject A1/A35 binnen afzienbare tijd. Waarom hierbij niet een plan mee te nemen waarbij het spoor om Borne wordt verlegd. Hiermee kunnen een hoop kosten bespaard worden en is Borne in 1 klap de complete spoorde doorsnijding kwijt.
Regi — 18 jul 2019
Wat dacht je er van het spoor helemaal onder grond probleem op gelost als het in Nijverdal kan waarom hier niet heb je heb je zo 4 overgangen te pakken . Want als je een overgang doet worden de andere overgangen helemaal een ramp. En kom me niet met geen geld als ik zei wat er bij de Bornse maten allemaal kan . En laat ProRail mee betalen hoeft Borne niet alleen op te hoesten toch .maar ja zal wel eerste een ongeluk moeten gebeuren
Henry — 18 jul 2019
Ook de overgang in de Deldensestraat was tot na 23 uur dicht. Soms even open dan plotsklaps dicht zonder een trein in aankomst. Ook hier geen regelaars. Het was weer chaos en tot laat in de nacht getoeter.

Ron Hartman — 18 jul 2019
Met 35 miljoen is een tunnel onder de Azelosestraat een feit. Als we niet zouden hoeven betalen aan de GVW en de voor de burgers onbruikbare tunnel daarin, is er een overzichtbaar tekort, dat idd vanwege de onhoudbare situatie voor de burgers aan weerskanten van het ijzeren gordijn, gefinancierd moet kunnen worden. De GVW is toch onderdeel van een groter plan en moet daaruit gefinancierd worden!
Christian Sand — 18 jul 2019
De Gemeente Borne is wel op zoek naar subsidie, maar dit zal niet alle kosten kunnen dekken. De Gemeente Borne heeft van ProRail een 'subsidie' in het vooruitzicht gekregen om 1 spoorde doorsnijding ondergronds te maken. Daar waar de Gemeente Borne deze subsidie gebruikt om eerst de eigen burgers voort te helpen door bv de Azelosestraat te ondertunneling, hebben ze besloten deze min of meer weg te geven aan een oplossing voor de buurgemeenten en hierbij de inwoner van de Gemeente Borne zelf ook met een lastenverzwaring op te zadelen om het overige deel van de verbindingsweg aan te leggen...
Anoniem — 18 jul 2019
Waarom vraagt de gemeente borne de staat niet of er een subsidie potje is, voor de verandering aan het spoor.er zijn binnen de Nederlandse politiek genoeg subsidiepotjes die amper aangesproken worden.beter verdelen dat geldt. Als de huidige vorm zo doorgaat kost het straks nog een keer mensenlevens.maar dan is ineens alles mogelijk.jammer dat het zover zou moeten konen
Christian Sand — 18 jul 2019
In reactie op Hans
Ik ben niet van de gemeente, maar wil je wel een oorzaak aangeven.
De Gemeente Borne wenst met de spoorproblematiek in Borne van buiten (daar waar de inwoners van de buurgemeenten zich veelal bewegen) naar binnen (omgeving station Borne, waar de inwoners van Borne zich met name beweegt) te werken. De kosten hiervoor draagt de Gemeente Borne zelf (dus wij als betalende burgers betalen de aanleg van op de eerste plaats de verbindingsweg). Daarna (nu ook al trouwens) is het geld op waardoor er eerst weer jaren zullen verstrijken voordat een oplossing bij de Azelosestraat in beeld komt. Waarschijnlijk moet hiervoor eerst weer de OZB verhoogd worden om de gemeentekas te spekken.
Vooralsnog ben je als inwoner van Borne nog lang niet van de spoorproblematiek ín Borne af.
Hans — 18 jul 2019
Kan eens iemand van de gemeente laten uitzoeken wat de oorzaak is van deze voortdurende ellende? Het is toch te gek dat dit al jaren duurt.
En wie voelt zich straks niet verantwoordelijk als er slachtoffers vallen? Juist!
Ron Hartman — 18 jul 2019
Nog maar een paar jaar en dan rij je bij gesloten spoorbomen even richting Zenderen en dan ga je bijna halverwege even langs de Molenkamp onder de nieuwe tunnel door en dan kom je bij het arrestantencentrum terecht. Een tunnel in Borne zelf is te duur immers? We moeten wel meebetalen aan die tunnel straks, maar dat is fijn voor de mensen die een knip willen bij de Bornsche Maten, waardoor de scholen in de Maten wat meer gezelligheid van verkeer langs de deur krijgen.
Irma helle — 17 jul 2019
Hier aan de Jupiterstraat levensgevaarlijk.
Auto's die tussen de bomen door gaan, auto's die keren op de weg of op fietssnelweg.....
Valt me mee dat er geen gewonden of nog erger zijn gevallen....
nico evers — 17 jul 2019
Gemeente Borne, geef a.u.b. eens aan waar, wie,hoe,wat deze toeterende treinen veroorzaakt?
Al jaren lang dezelfde slechte communicatie en nog kwalijker, wederom geen regelaars!
Jan Fransen — 17 jul 2019
Genoeg gepraat de afgelopen 20 jaar! Tijd voor actie: verdiepen dat spoor!

 

 

Overbieden is de trend in krappe huizenmarkt

ADVERTORIAL • De huizenmarkt blijft in beweging en voor verkopers kan dit goed nieuws zijn....
27-03-2024

De arbeidersklasse roert zich!

Het begin van de twintigste eeuw kenmerkte zich door de opkomst van vakbonden en...
25-03-2024

Bornse toppers lunchen samen op Vrouwendag

Vandaag, vrijdag 8 maart, is het Internationale Vrouwendag. Een dag die al - zij het nog...
08-03-2024

Grote stroomstoring in Borne

UPDATE 19.19 uur: Enexis meldt dat de storing is verholpen   Rond 17.45 uur maandagavond...
12-02-2024

Kleiner wonen? Onze wooncoach denkt graag met u...

ADVERTORIAL • Sigrid Mulder is wooncoach bij Welbions. Zij zorgt ervoor dat huurders van...
10-02-2024

‘Sabrina is een schat van een meid. Wat wil je...

ADVERTORIAL • ‘Niet klagen maar dragen.’ Het enige wat er in de nieuwbouwwoning...
09-02-2024