Auto botst op middengeleider
18-10-2019
ONGEVAL OP RONDWEG; BESTUURDER GEWOND

Auto botst op middengeleider

Vrijdagmorgen rond 07.15 uur botste een auto op een van de middengeleiders aan de Rondweg. De inzittende sloeg daarna met zijn auto over de kop en belandde in de berm. Hulpdiensten waren snel ter plekke en brachten de berijder naar het ziekenhuis. Het zou gaan om een eenzijdig ongeval. De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Ron Hartman — 19 okt 2019
Ook een goed idee en het huidige bord ''herhaald'' het gaat erom dat er alles aan gedaan wordt om de snelheid uit die weg te halen. Pas nadat er ernstige gewonden of doden vallen, krijgt het pas prioriteit, dus nu strijdbaarheid van en door de ouders en de Opa's en Oma's. Ook goed voor de knip-verlangers, omdat de geluidsdruk fors afneemt
Ongemakkelijke vriend — 19 okt 2019
@Ron Hartman
Daar waar je met Dijkhuis aan je rechterzijde Borne inrijdt gelijk naar 50 km/u (dus niet pas ergens na de rotonde), lijkt me een goed idee.
Ron Hartman — 19 okt 2019
En hij woont ook ver weg. Een ongeval hier is voor hem een rapportje. Te bezien in de lijst van 1 zijdig ongeval, alleen schade, en nog heel veel vinkjes. Hoe vaak zou hij langs die 2 oversteekplekken zijn gereden zowel overdag als in de avond? Als ouders sta je doodsangsten uit en zie je dat die paar simpele veiligheidsingrepen maar uitblijven. Tot het goed fout gaat, want dan pas is het gevaarlijk volgens norm en protocol
Ongemakkelijke vriend — 19 okt 2019
@Ron Hartman
>"Onze verkeerskundig ambtenaar rijdt zelf speedpedelec en geen auto. Het is ook wachten op het eerste ongeluk op de F35 met schoolkinderen"

Dat kan ondubbelzinniger.
Beweer je dat hij/zij:
A: onvakkundig is door geen/minder auto te rijden?
B: F35 verkeerd heeft ontworpen?
C: gevaarlijk rijdt op F35?
Graag op alledrie een onderbouwd antwoord.
Daarnaast: bij meeste ongelukken met ernstige verwonding of erger is een auto betrokken. Grootste gevaar op F35 komt van zwaarste en snelste deelnemers: scooters
Ongemakkelijke vriend — 19 okt 2019
@Hans Karel
>"Sluit beide overgangen en maak daar 1 fiets/voetganger tunnel. Kost een paar cent maar het is gelijk 100% veilig"
Niets is 100% veilig; in tunnels wanen foute lui zich veilig van alles te kunnen flikken.
Bovendien, een route afnemen van verkeersdeelnemers die niet het probleem vormen, die niet gevaarlijk zwaar, snel, vervuilend en onhandig groot en duur zijn?
Ron Hartman — 19 okt 2019
Ik was de flitser vergeten die gelijk met de kleurtjes, drempels en ribbels tussen de 2 oversteekplaatsen moet komen. Laat ze dan wel een gebruikte direkt inzetbare uit een loods halen, want die gedragsverandering en zeker als er alcohol, drugs, GSM en andere afleidingen zijn, zal nog wel even duren. Safety first.
Tegengeluid — 19 okt 2019
Tja, het is eenvoudig om de gemeente maar weer aan te spreken maar DAAR ligt het probleem niet.
Mee eens: er ZOU iets gedaan kunnen worden aan de kleur, aan het opvallend maken, aan hobbels en ribbels en ga zo maar door.
Maar het probleem ligt bij de bestuurders en daar heeft de gemeente geen greep op.
Hoe vaak ik over deze weg rijd, overdag of 's nachts, ik heb nooit moeite met het tijdig opmerken van deze oversteekplaats. Ik rijd dan ook niet te hard EN ik heb mijn mobiel niet in de hand (wat overigens ook niet mag).
Hand in eigen boezem beste reageerders: denk eens na over hoe vaak je zelf (daar) te hard rijdt en/of op je mobiel zit te loeren omdat je vooral niets wilt missen.
Misschien dat de gemeente wat maatregelen kan treffen maar die helpen niet als bestuurders hun verantwoording niet nemen.
Dan toch maar heeeeeeeeeel regelmatig politiecontrole toepassen op te hard rijden en mobielgebruik? Ook al weet ik dat de opbrengst van al die bekeuringen niet naar de gemeente gaan; kijkend uit het raam van mijn woning kan ik op dagelijkse basis tientallen bekeuringen uitschrijven voor gebruik van de mobiel tijdens het rijden, om van te hard rijden maar niet te spreken. Zo zou het gemeentelijke tekort waarschijnlijk in een paar weken aangezuiverd kunnen worden. En dat, terwijl ik in het centrum woon waar te hard rijden normaal bijna onmogelijk is en bestuurders alle tijd hadden om tijdens het winkelen hun social media te bekijken.

Het zou meer dan erg zijn als daar ooit voetgangers of fietsers worden aangereden. Dus er MOET iets gebeuren. Maar dat is dan wel een gezamelijke verantwoording vabn gemeente en de bestuurders die daar rijden.
En ja, pecht voor die knuppel die nu weer op de kop ging en het ziekenhuis indraaide maar heel eerlijk gezegd heb ik er weinig medelijden mee. Auto in de prak door eigen schuld dus advies aan de verzekering: niet vergoeden. En gemeente: stuur ook nog even de factuur voor het herstel van de schade; die had immers voorkomen kunnen worden als deze bestuurder zich aan de regels had gehouden en opgelet had. Daarbij nog een forsew bekeuring wegens gevaarlijk rijgedrag en wat hem verder nog maar aangewreven kan worden. Voorbeeld stellen. En ja; ook even iets aan de kleur, verlichting, ribbels en hobbels doen om een volgend incident te voorkomen.
Ron Hartman — 19 okt 2019
De verkeerskundige kant is dat na de rotonde, die met 80 km/u wordt ''aangereden'', die rotonde wordt verlaten met 2 reflexen. De 1e s om de oude snelheid te hernemen en de 2e is dat er een bord max. 50 KM staat. Redelijk hard nader je de 1e oversteekplek. Alert wordt gereageerd. Daar gaat het immers altijd goed. 3 x irritatie leidt bij veel mensen tot agresie en het gas gaat erop. Inmiddels ook snel op de GSM kijken hoeveel tijd je kwijt was. De volgende oversteek doemt dan te laat op. Ook nog eens muisgrijs en zonder hobbels zoals in de van Bonninghausenstraat. Beter natuurlijk korte ribbels die zo'n mooi vibratoreffect geven. Beter beide. Onze verkeerskundig ambtenaar rijdt zelf speedpedelec en geen auto. Het is ook wachten op het eerste ongeluk op de F35 met schoolkinderen. Plak nou zelf van die roodwitte linten ouders, want jullie hebben verdriet als er wat ergs gebeurt. De ambtenaar niet, die wacht braaf tot de Provincie het als eigenaar van de weg doet, anders had ie op enig moment wel een paar mannetjes met verf aan het werk gezet. En tijdelijke plakribbels of zo.
HansKarel — 19 okt 2019
Zoals al eerder gezegd, het is een doorgaande weg en daar zullen altijd mensen te hard rijden of op hun telefoon kijken. (Al zal het ook best hard gaan als je met 50 tegen zo'n hek rijdt). Sluit beide overgangen en maak daar 1 fiets/voetganger tunnel. Kost een paar cent maar het is gelijk 100% veilig.
Bartjens — 19 okt 2019
Veel simpele reacties hier. Hebben jullie dan echt geen benul? Omdat er vele tinten rood zijn moet er een commissie beëdigd worden. Dan moet er nog een commissie komen die de vele tinten wit bespreekt. Dat moet gerapporteerd worden aan het middlemanagement. Die zet het een paar weken later op de agenda om te bespreken met het management. Dan moet er budget gevonden worden, wat afgesnoept moet worden van bv de GVW. Dat levert weer veel strijd. Bijna waren ze eruit. Rijdt een jandoedel die muisgrijze hekken er weer uit. Tja, dan leg je het commissiewerk stil, want er is dan geen budget meer om verder te vergaderen
TB — 18 okt 2019
Ik zat niet naast de bestuurder toen hij over de kop sloeg, dus zal niet oordelen over eventueel te hard rijden of telefoongebruik.

Maar hier schrik ik toch wel van. Wij staan geregeld met drie kleine kinderen bij zo'n oversteek te wachten. Het zal toch maar gebeuren dat er zoiets voor je neus gebeurt en de kinderen met zich meeneemt...

Goed, nieuw hekwerk maar weer. En leg dan s.v.p. meteen betonblokken naast de plaatsen waar fietsers en voetgangers staan te wachten tot ze kunnen oversteken. Auto's sturen daar iets naar buiten richting de mensen. Vul maar in wat er gebeurt als iemand een klein stuurfoutje maakt...
Rik — 18 okt 2019
Nog langzamer rijden? Zorg eerst voor goede rijopleidingen en dan handhaven en sneller rijbewijs afpakken.
De schuld ligt in eerste instantie altijd bij bestuurder en als de gemeente reflecterend bord neer zet, dan bestaat hier geen probleem meer.
Hein — 18 okt 2019
Gewoon opletten. Het is echt niet zo moeilijk. Of opnieuw rijlessen nemen. O ja de mobiel maar laten liggen de volgende keer hè.
mieke — 18 okt 2019
hoeveel ongelukken moeten er nog gebeuren voordat de rondweg zoals beloofd er eindelijk uit gaat?
Ongemakkelijke vriend — 18 okt 2019
Zo'n hek is wel heel lastig te zien …
… als je naar je telefoon kijkt.
Ongemakkelijke vriend — 18 okt 2019
@Bertus Schuurman
Spoorbomen is geen gek idee; als er in de verte een voetganger of fietser aankomt gaan ze dicht en moeten auto's even wachten.
Bertus Schuurman — 18 okt 2019
Begin maar eens met die hekken rood/wit te maken i.p.v. wéér muisgrijs, spoorbomen hebben ze niet voor niets rood/wit gemaakt.
Bakker, J — 18 okt 2019
Tja, alles en iedereen heeft het gedaan, de gemeente, het hekwerk, de weg. Er zou inderdaad wat meer gedaan kunnen worden aan de zichtbaarheid van de hekwerken. Maar hoe zit het dan met de bestuurders van de voertuigen? Hebben deze dan geen schuld? Het is namelijk ook een 50 km weg!! Je zou dan denken: tijd genoeg om te reageren.
Erwin — 18 okt 2019
Waarom moet alles door een ander geregeld worden?ga eens bij jezelf te rade!mischien ff die lompe poot van het gaspedaal halen?iedereen heeft tegenwoordig haast!gewoon hénig an,je komt echt geen uur later als je ff beetje gas terug neemt!oh,en nog een tip:houd je ruiten schoon en het glas van je verlichting,scheelt 30% van je zicht
Erik — 18 okt 2019
Goede straatverlichting en oranje knipperlichten kunnen een bijdrage leveren om de veiligheid te vergroten. De snelheid verlagen naar 30 km lijkt mij niet de oplossing zoals het voorstel van GB 90.
Henk — 18 okt 2019
De gemeente had na derde ongeval in korte tijd al moeten ingrijpen, maar nee hoor ... De overheid die in dienst in van de burgers ziet liever eerst een dodelijk slachtoffer en dan komt het dossier pas ter sprake.

Hoe duidelijk moet het zijn dat de hekwerken niet goed opvallen. Een grote reflecterende bord of een simpele waarschuwingslamp had al effect kunnen hebben.... Al een paar simpele ideeën, die bijna niks kosten, maar de gemeente heeft een bord voor de kop.

Trouwens hoelang zal het hekwerk nu weer op de grond blijven liggen voordat het weggehaald of vervangen wordt? Weer 4 weken? Weer 4 weken voor onveilige situatie voor de fietsers en voetgangers die er zowat over struikelen....

ongemakkelijke vriend — 18 okt 2019
@Hans Hobert
@Raimond

Jullie logica lijkt op amerikanen die school shootings willen bestrijden middels meer wapens.
In dit geval zijn de auto's de wapens.
Doordat wandelaars en fietsers veel minder ruimte innemen (door afmetingen en manouvreerbaarheid) kunnen die meer en daardoor snellere routes geboden worden, doorgaans ook met veel goedkopere infra.
Het snelheidsvoordeel van fietsers en wandelaars moet je juist uitbreiden, niet inperken.
B.Kuipers — 18 okt 2019
Eerder is gebleken dat het weken duurt voor er een nieuw hek geplaatst wordt. Wellicht is het een oplossing om grote zandzakken te plaatsen ( staan buiten bij Bauhaus dus dat kan binnen één dag tegen weinig kosten geregeld worden )
Raimond — 18 okt 2019
Ik snap werkelijk niet waarom daar überhaupt oversteekplaatsen zijn. Het is een doorgaande weg, een drukke ook nog eens. We hebben een goed alternatief bij de rotonde en jasmin garden. Dus sluiten die oversteken en gewoon braaf een weg maken die past bij de doorgaande functie. Dat er later een keer een alternatief voor gevonden moet worden lijkt me helder maar gezien het aantal ongevallen en de zorgen onder de bevolking zeg ik, sluiten.
Bart — 18 okt 2019
Het wordt het echt een keer tijd dat die knip in de rondweg komt. Doorpakken nu gemeente Borne!
Lammertink — 18 okt 2019
Inderdaad de zo veelste keer en nog steeds zonder persoonlijk letsel. Een wonder. De Rondweg moet inderdaad zsm geknipt worden zoals de gemeenteraad ook vanaf 2004 in alle beleidsstukken heeft staan. Hoe lang moet dit nog duren?
Bhm Helle — 18 okt 2019
Ik steek daar 3maal per dag over en erger mij wezenloos aan die idioten die daar zo hard rijden . Ook bornenaren!
Heb het vanmorgen gehoord ........... wat een klap.
Je kunt erop wachten dat hier doden gaan vallen .
Ze hebben de strepen veranderd dat het smaller lijkt.....gemeente wat maak je jezelf belachelijk.
1 voordeel diegene die de hekken maakt heeft de maten nog wel er zit net een nieuwe in.
Mevrouw K Scholten er is nog veel werk te doen.
Jan — 18 okt 2019
Ik hoop dat de gemeente een paar hekken extra heeft besteld. De vorige keer duurde het lang voordat de op maat gemaakte hekken er waren. Nu kun je er ook weer op wachten dat het nog een keer misgaat helaas
Hans Hobert — 18 okt 2019
Dit kan zo niet doorgaan! Er vallen een keer slachtoffers (wandelaars en fietsers met name). Hef de meest gevaarlijke oversteek bij de watertoren alvast op.
Paul Cohn — 18 okt 2019
„Als het einde van de wereld gekomen is, ga ik naar Borne, want daar gebeurt alles 50 jaar later.”
Vrij naar Frits Kief, zie: www.borneboeit.nl/index.php?id=76320&searchstr=hek
P. Scholtes — 18 okt 2019
Flitspalen?
Ongemakkelijke vriend — 18 okt 2019
@ Tom Kuipers

Doe mee met Extinction Rebellion en blokkeer eens wat autoverkeer daar ?
Maikel — 18 okt 2019
Jeffrey als die weg dicht gaat worden de bornenaren er op gepakt dat betekend meer file in het centrum van borne of bornse maten veel hard rijders en veel gevaarlijke momenten
Jeffrey — 18 okt 2019
Wanneer gaat deze weg nu eindelijk dicht, zoals oorspronkelijk afgesproken is?
Ton Kuipers — 18 okt 2019
Gelukkig stonden er geen overstekers op het “eilandje”
Van de rondweg. Het lijkt wel Russisch roulette, afwachten
tot het gruwelijk mis gaat !
Graag actie voor veilige oversteekplaatsen!
Marcel — 18 okt 2019
de hoeveelste keer is dit alweer. Gemeente het is tijd voor veiligheid wat als er iemand in het midden staat te wachten om over te steken. wel apart dat het steeds dezelfde plek is en dat de auto van dezelfde kant komen. Hoop wel dat het goed gaat met de berijder.

Overbieden is de trend in krappe huizenmarkt

ADVERTORIAL • De huizenmarkt blijft in beweging en voor verkopers kan dit goed nieuws zijn....
27-03-2024

De arbeidersklasse roert zich!

Het begin van de twintigste eeuw kenmerkte zich door de opkomst van vakbonden en...
25-03-2024

Bornse toppers lunchen samen op Vrouwendag

Vandaag, vrijdag 8 maart, is het Internationale Vrouwendag. Een dag die al - zij het nog...
08-03-2024

Grote stroomstoring in Borne

UPDATE 19.19 uur: Enexis meldt dat de storing is verholpen   Rond 17.45 uur maandagavond...
12-02-2024

Kleiner wonen? Onze wooncoach denkt graag met u...

ADVERTORIAL • Sigrid Mulder is wooncoach bij Welbions. Zij zorgt ervoor dat huurders van...
10-02-2024

‘Sabrina is een schat van een meid. Wat wil je...

ADVERTORIAL • ‘Niet klagen maar dragen.’ Het enige wat er in de nieuwbouwwoning...
09-02-2024