Creatief zakendoen in tijden van crisis
15-03-2020
BORNSE ONDERNEMERS HAKEN IN OP CORONA

Creatief zakendoen in tijden van crisis

Naarmate het coronavirus meer gevolgen heeft voor het leven van alledag, zien ook steeds meer bedrijven donkere wolken boven hun nering ontstaan. Klandizie is immers de primaire voorwaarde. En juist daarin dreigt de komende tijd een kink in de kabel te komen. Daarom passen ze hun dienstverlening, met inachtneming van de landelijke voorschriften, zoveel mogelijk aan om hun klanten te kunnen blijven bedienen.

 

Keurslager Rensink

Keurslager Rensink bijvoorbeeld anticipeert op de coronacrisis door te melden dat ze bestellingen tot aan de voordeur bezorgt. Ook kunnen er telefonische bestellingen worden gedaan, die vervolgens met de meeste spoed klaargezet zullen worden. Verdere wijzen Albin en Saskia Rikkerink erop dat hun maaltijden en gebraden vleesproducten vacuümverpakt leverbaar zijn en dat porties op maat naar wens bereid en verpakt kunnen worden.

 

De Koffiekaravaan

Ook de Koffiekaravaan op het NS-station laat zich niet onberoerd. Betalende klanten krijgen deze dagen een gratis mandarijntje uitgereikt, maar om het verminderde aantal reizigers te compenseren gaan John en Irene Pigge ook verder in hun dienstverlening. “Als Mohammed dan afgeraden wordt naar de berg te komen, dan komt de berg wel naar Mohammed”, zo redeneren ze en dus gaan ze, gewapend met selfiestick -met daarop een mobiel pinapparaat, desinfecterende doekjes en handgel- hun maaltijden en belegde broodjes gratis bezorgen bij mensen die vanwege het virus niet naar het station durven of kunnen komen.

 

De Kiekepan
En dan is er De Kiekepan, dat van het ene op het andere moment al haar cateringactiviteiten geannuleerd zag worden. Rob Olde Wolbers daarover: “Je kunt natuurlijk klagen, maar dat heeft geen zin. Een kwestie van omdenken dus.” Vanaf maandag biedt de cateraar een afhaalservice voor warme maaltijden. “Een lekkere dagverse maaltijd die je tegen een aantrekkelijke prijs kunt afhalen op onze locatie aan de Klippenweg”, aldus de ondernemer. Klanten wordt gevraagd contactloos te betalen en de uitgifte van de maaltijden vindt gescheiden plaats van de keuken, om mogelijke besmettingsrisico’s te voorkomen. (BM)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Jolanda — 16 mrt 2020
Ook de bleek culinair bezorgd tot aan de deur.
Dit geld voor verse groenten&fruit, aardappels maar ook heerlijke salades en kantklare maaltijden.
Bestellen via info@debleek.nl of telefonisch 0742661286

'Zuiver met Naomi' start 8 december

Je bent 21, hebt al een aantal jaren werkervaring en droomt van een eigen schoonheidssalon. Dat...
02-12-2020

Winkeliers samen de feestmaand in

Ondanks alle beperkingen zitten de Bornse centrumwinkeliers niet bij de pakken neer. Sterker, in...
17-11-2020

‘Geen vuurwerk. Heel onwerkelijk!’

Voor Eurosport komt het vuurwerkverbod hard aan. “Het was tot nu toe toch al een...
14-11-2020

Nieuwe bistrobox bij Plus Huls van den Nieuwboer

ADVERTORIAL • Sinds vorige week donderdag, is het thuis bereiden van een overheerlijke...
05-11-2020

Borne voert Dorpsdaalder in

Vanaf 1 december kan er bij een groot aantal winkeliers en horecabedrijven in Borne worden...
02-11-2020

Bornse voordeeltjes op BorneBoeit

Tot en met het einde van dit jaar vind je op BorneBoeit de ‘Bornse voordeeltjes’;...
02-11-2020