
Het uitverkochte concert van Froukje van vanavond in het Openluchttheater Hertme gaat niet door. De gemeente Borne heeft besloten een deel van de evenementenvergunning van Metropool Open Air in te trekken vanwege de verwachte weersomstandigheden.
Vergunning deels ingetrokken
Volgens de gemeente is het besluit genomen vanwege de combinatie van code rood voor de extreme hitte en de verwachte zware onweersbuien later op de avond. Burgemeester Jan Pierik heeft, na advies van de Veiligheidsregio Twente en overleg met het Openluchttheater Hertme, opdracht gegeven een deel van de evenementenvergunning in te trekken. Daardoor kan het concert van Froukje niet doorgaan.
Boomrijke omgeving speelt mee
De gemeente noemt de boomrijke omgeving van het openluchttheater en het grote aantal verwachte bezoekers als belangrijke redenen voor het besluit. Ook is gekeken naar de openbare orde en veiligheid, waaronder de risico's van blikseminslag, omvallende objecten en de veiligheid van grote bezoekersstromen.
Reactie Metropool
Metropool laat weten de afgelasting zeer te betreuren. De organisatie benadrukt dat de veiligheid van bezoekers, artiesten en medewerkers altijd voorop staat. "Op dit moment onderzoeken we samen met alle betrokken partijen de mogelijkheid om het concert naar een andere datum te verplaatsen. Begin volgende week verwachten we hierover duidelijkheid te hebben," laat Anne-Louise Hogenkamp van Metropool weten.
Veiligheid voorop
Volgens de gemeente is de afgelasting bedoeld om de gezondheid en veiligheid van bezoekers, artiesten, medewerkers en vrijwilligers te waarborgen. Het concert stond gepland als onderdeel van Metropool Open Air en was volledig uitverkocht. (KDS)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.
Vaak buj te bange meneertje Pierik.