Toscane is klaar met Thuisbezorgd.nl
FAMILIE ORAL DURFT RISICO TE NEMEN

Toscane is klaar met Thuisbezorgd.nl

Per 2 januari 2019 zijn de pizza’s en andere afhaalmaaltijden van Eetcafé Toscane niet langer te bestellen via Thuisbezorgd.nl. Net als bij vele andere restaurants in Nederland is de hoge commissie die de internetservice vraagt de familie Oral een doorn in het oog. “Toen we begonnen in 2012 was het nog 6 procent, maar voordat je het weet loopt het op. Nu is de commissie over iedere pizza en iedere maaltijd die via Thuisbezorgd.nl binnenkomt al 13 procent en vanaf volgend jaar wordt het nog meer”, vertelt Gabriël Oral, die met zijn ouders Esther en Melek en zijn broer Michel het eetcafé aan de Doormanstraat in Wensink-Zuid runt.

 

Hoge commissie

“Thuisbezorgd.nl voegt niets toe aan het product. Het is een goed bedacht concept, maar feitelijk doen ze niets anders dan doorschuiven van orders. Waarom zou je zo’n groot percentage afstaan aan een partij die niets voor je doet?” Bijna de helft van de omzet van Toscane komt binnen via Thuisbezorgd. “Wat we moeten afdragen komt toch neer op een mooi bedrag. Daarvoor kunnen we ook de eigen website verbeteren en iets terugdoen voor de lokale verenigingen. Nu kunnen we dat niet. We houden zelf niets meer over, terwijl we knetterhard werken.”

 

Risico

Juist vanwege het succes van Thuisbezorgd.nl zijn veel zaken afhankelijk geworden van de website. Stoppen is een enorm risico en men voelt zich in een wurggreep. Gabriël: “We hebben er een jaar over nagedacht. We weten echter dat de meeste bestellingen van vaste klanten komen, waarmee we vaak ook persoonlijk contact hebben. We hopen en verwachten dat zij ons ook via onze eigen website weten te vinden, dat wordt de komende tijd onze grootste uitdaging. Natuurlijk is het spannend. Als onze omzet met 50 procent keldert…..... Maar ik heb er alle vertrouwen in dat onze klanten ons trouw blijven.”

 

Service via eigen website

Gabriël beseft dat Thuisbezorgd.nl indertijd een service bood, die nog niet veel voorhanden was. “Nu zijn er geavanceerde kassasystemen en ontwikkelingen die websites en webshops voor iedereen toegankelijk maken. We willen met onze eigen website wel hetzelfde gemak bieden.” Aan de website, die nu al online is, wordt nog gewerkt, maar het gehele menu is al via dat kanaal te bestellen. Gabriël denkt vooral in mogelijkheden. “We zouden kunnen beginnen met loyaliteitsacties en spaaracties.”

 

Geen gezamenlijk beleid in Borne

In meerdere plaatsen proberen pizzeria’s en afhaalrestaurants de handen ineen te slaan en gezamenlijk een alternatief voor Thuisbezorgd.nl op te zetten. In Losser zou de hele branche vanaf december de contracten met de internetsite hebben opgezegd. Ook in Borne is onderling contact geweest, maar dat leidde niet direct tot een gezamenlijke actie. “Jammer”, vindt Gabriël. “Ik hoop dat we toch nog eens overleggen en samen optrekken, bijvoorbeeld met een marketingcampagne. Maar wij gaan sowieso stoppen. Doorgaan op deze manier is geen optie meer.” (AJ/BM)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Erik — 26 nov 2018
Bezorgland.nl duikt ook in steeds meer steden op. In mijn woonplaats zijn vele ondernemers hierbij aangemeld. Wellicht ook iets voor Borne?
Herman — 25 nov 2018
Goed bezig Toscane. De tarieven van Thuisbezorgd gaan inderdaad volgend jaar weer omhoog. Mensen die denken dat het tarief van Thuisbezorgd op 13% blijft, moeten zich eens goed gaan inlezen op Thuisbezorgd.nl. Ik bestel in ieder geval altijd op www.toscaneborne.nl
Eric Arkink — 25 nov 2018
De persoon die zich "Lekker liegen in een krant" noemt, moet eerst zijn eigen naam gebruiken voordat hij of zij recht van spreken heeft. Bovendien: hoe weet de schrijver dat deze ondernemer er elk jaar een paar ton aan verdiend? Is hij van thuisbezorgd? En bovendien is omzet nog geen winst!
Lekker liegen in een krant — 25 nov 2018
Thuisbezorgd verhoogt de tarieven volgend jaar helemaal niet. Vergeet bovendien te melden dat hij elke jaar een paar ton verdient via die jongens
Ralph — 25 nov 2018
Gewoon de commissie erbij tellen op thuisbezorgd en op de eigen site melden dat dit gebeurt en via de site goedkoper is.en merken aan de klanten die via thuisbezorgd komen ophalen of laten brengen.



Dan is het an de klant.

Maar geef ze groot gelijk.
marc knuif — 24 nov 2018
Groot gelijk waarom nu nog betalen voor een service die niks voor je betekend dan alleen maar een soort van doorgeef luik zijn meerdere zaken in. Borne moeten en zullen dit voorbeeld moeten volgen
Ookdatnog — 24 nov 2018
Heel moedige stap. Ik hoop dat alle ondernemers aansluiten zodat het speelveld voor iedere ondernemer hetzelfde is. Dan zet je thuisbezorgd pas écht buiten de deur.

Nominatie voor Hertme’s Ambacht

‘t Hertme's Ambacht van Lereau Hulsink in Hertme is een van de vijf genomineerden voor...
17-10-2019

Chez Mistral sluit de deuren

Een jaar geleden leek het allemaal zo zonnig te worden op de hoek van de Grotestraat met de...
15-10-2019

De leukste kerstpakketten van 2019

ADVERTORIAL. Kerstpakketten worden een hoge emotionele waarde toegekend. Het is haast niet meer...
11-10-2019

Een jaar Essie First Class Second Hand

ADVERTORIAL “Het was een hele goede start, een geweldig eerste jaar!”, zegt Esther...
10-10-2019

Hans de Boer stopt en wil genieten

In 1990 opende Rijssenaar Hans de Boer zijn herenmodewinkel aan de Bakkerssteeg. “Het...
19-09-2019

Okay Fashion & Jeans opent in Borne

ADVERTORIAL • Borne is binnenkort een kledingwinkel voor mannen en vrouwen rijker! Okay...
17-09-2019