Onderzoek extra variant ontsluiting Molenkamp
TRAC╔KEUZE VERBINDINGSWEG MET ENKELE MAANDEN VERTRAAGD

Onderzoek extra variant ontsluiting Molenkamp

Er is nog geen besluit genomen over het tracé van de nieuw aan te leggen Verbindingsweg ten noordoosten van Borne. Eigenlijk was dat wel voorzien, maar wethouder Herman Mulder laat in een memo aan de gemeenteraad weten dat het proces enigszins vertraagd is. “Het projectteam heeft de (aanvullende) opdracht gekregen om ook de ontsluiting van bedrijventerrein De Molenkamp te onderzoeken zonder dat het bedrijventerrein een nieuwe aansluiting krijgt op de Verbindingsweg”, laat hij de raad weten. Er wordt dus een variant onderzocht, waarbij er gebruik wordt gemaakt van het bestaande wegennet.

 

'Niet gerealiseerd'

“In principe gingen we uit van een aansluiting op de Verbindingsweg. Al pratende vroegen we ons af waarom we niet een variant over de bestaande structuur hadden onderzocht. Die optie hadden we ons niet gerealiseerd”, zegt Mulder. Het onderzoek naar de extra variant, waartoe inmiddels verkeersmetingen op de Hanzestraat (foto rechts) zijn afgerond, moet uitwijzen wat de gevolgen zijn voor de leefbaarheid in de bestaande straten, wat de gevolgen zijn voor het doorstromend verkeer en wat de gevolgen zijn voor de inpassing van de Verbindingsweg op de Zendersche Esch.

 

In totaal zijn er nu een stuk of acht varianten die het bedrijventerrein goed bereikbaar moeten houden, nadat de Oonksweg ter hoogte van het spoor wordt afgesloten. “Ze variëren van aansluitingen op de Verbindingsweg helemaal in het noorden tot verder naar het oosten”, legt projectleider Bernd van den Dolder uit. “Daarbij liggen sommige varianten heel dicht bij elkaar. Daar komt nu dus een extra variant bij.” In alle varianten wordt overigens de spoorovergang op de Oonksweg gesloten.

 

Inloopbijeenkomst 26 juni

Aan alle mogelijkheden kleven voor- en nadelen. De bestaande wegenstructuur gebruiken is uiteraard goedkoper, wat wellicht verderop in het tracé andere keuzes mogelijk maakt. Afwegingen die gemaakt kunnen worden als alle varianten onderzocht zijn en opgenomen in een ‘beoordelingsmatrix’. De vraag is of dat nog gaat lukken voor de zomer. “Het spant er een beetje om”, zegt Van den Dolder. De raadsvergadering waarin een klap op de definitieve tracékeuze gegeven moet worden ligt al wel vast: 3 oktober. Op 26 juni vindt er een inloopbijeenkomst plaats waar de extra variant zal worden toegelicht. Direct belanghebbenden zijn per brief geïnformeerd over het besluit een variant over bestaande wegen te gaan onderzoeken. (AJ)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Fons Lohuis — 25 jun 2017
Zie verzonden reactie naar info@borneboeit.nl d.d 21.06.2017

Nieuwe drempels in de Twickelerblokweg

De chicane in de Twickelerblokweg voldeed niet. Het zou onveilig zijn voor fietsers en bovendien...
19-03-2019

Daar zijn Kwekkie en Bekkie

Als sluitstuk van een, ondanks het slechte weer, productieve klusochtend in het kader van NLDoet...
16-03-2019

Senioren genieten met robothond

Vijftig senioren werden vrijdagmiddag in De Tuinkamer in Hertme getrakteerd op een high tea....
15-03-2019

Politie zoekt vluchtende verdachte

Vrijdagavond was de politie met drie eenheden aanwezig bij een adres net buiten de bebouwde kom...
09-03-2019

Zitten blijven of verkopen?

ADVERTORIAL • Blijf je zitten of ga je verkopen? Je ziet een mooi huis te koop staan....
08-03-2019

Jos Kemnaplein heeft zijn bomen

Op 13 juli vorig jaar zwaaide hij af om van zijn pensioen te gaan genieten, directeur Jos Kemna...
07-03-2019


file:html/cookies.inc.html}