Onderzoek extra variant ontsluiting Molenkamp
TRACÉKEUZE VERBINDINGSWEG MET ENKELE MAANDEN VERTRAAGD

Onderzoek extra variant ontsluiting Molenkamp

Er is nog geen besluit genomen over het tracé van de nieuw aan te leggen Verbindingsweg ten noordoosten van Borne. Eigenlijk was dat wel voorzien, maar wethouder Herman Mulder laat in een memo aan de gemeenteraad weten dat het proces enigszins vertraagd is. “Het projectteam heeft de (aanvullende) opdracht gekregen om ook de ontsluiting van bedrijventerrein De Molenkamp te onderzoeken zonder dat het bedrijventerrein een nieuwe aansluiting krijgt op de Verbindingsweg”, laat hij de raad weten. Er wordt dus een variant onderzocht, waarbij er gebruik wordt gemaakt van het bestaande wegennet.

 

'Niet gerealiseerd'

“In principe gingen we uit van een aansluiting op de Verbindingsweg. Al pratende vroegen we ons af waarom we niet een variant over de bestaande structuur hadden onderzocht. Die optie hadden we ons niet gerealiseerd”, zegt Mulder. Het onderzoek naar de extra variant, waartoe inmiddels verkeersmetingen op de Hanzestraat (foto rechts) zijn afgerond, moet uitwijzen wat de gevolgen zijn voor de leefbaarheid in de bestaande straten, wat de gevolgen zijn voor het doorstromend verkeer en wat de gevolgen zijn voor de inpassing van de Verbindingsweg op de Zendersche Esch.

 

In totaal zijn er nu een stuk of acht varianten die het bedrijventerrein goed bereikbaar moeten houden, nadat de Oonksweg ter hoogte van het spoor wordt afgesloten. “Ze variëren van aansluitingen op de Verbindingsweg helemaal in het noorden tot verder naar het oosten”, legt projectleider Bernd van den Dolder uit. “Daarbij liggen sommige varianten heel dicht bij elkaar. Daar komt nu dus een extra variant bij.” In alle varianten wordt overigens de spoorovergang op de Oonksweg gesloten.

 

Inloopbijeenkomst 26 juni

Aan alle mogelijkheden kleven voor- en nadelen. De bestaande wegenstructuur gebruiken is uiteraard goedkoper, wat wellicht verderop in het tracé andere keuzes mogelijk maakt. Afwegingen die gemaakt kunnen worden als alle varianten onderzocht zijn en opgenomen in een ‘beoordelingsmatrix’. De vraag is of dat nog gaat lukken voor de zomer. “Het spant er een beetje om”, zegt Van den Dolder. De raadsvergadering waarin een klap op de definitieve tracékeuze gegeven moet worden ligt al wel vast: 3 oktober. Op 26 juni vindt er een inloopbijeenkomst plaats waar de extra variant zal worden toegelicht. Direct belanghebbenden zijn per brief geïnformeerd over het besluit een variant over bestaande wegen te gaan onderzoeken. (AJ)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina
Fons Lohuis — 25 jun 2017
Zie verzonden reactie naar info@borneboeit.nl d.d 21.06.2017

Het Dijkhuis in de steigers

Als de bouwvak start is de eerste fase van de verbouwing van de Bijenkorf, Keizerskroon en de...
15-07-2019

Peter Woolderink consul Oorlogsgravenstichting

Peter Woolderink, beheerder van de gemeentelijke begraafplaats en in dienst van Twente Milieu,...
11-07-2019

Bijna van de rupsen af

Het zal niemand ontgaan zijn dat er met man en macht in de gemeente gewerkt werd om de talloze...
11-07-2019

Lekker patatfeestje in Dijkhuis

Rond een uur of twaalf donderdagmorgen is het een drukte van belang aan de achterzijde van Het...
11-07-2019

Spectaculair boren onder de N743

Al meerdere jaren is de gemeente Borne bezig met duurzaam waterbeleid en het afkoppelen van...
09-07-2019

Pannenkoekparty in Dijkhuis

Het was niet nieuw, de pannenkoekparty in Het Dijkhuis. “Maar leuk was het wel’,...
05-07-2019