Bomen Bornerbroeksestraat geveld
EERSTE STAP OP WEG NAAR HERINRICHTING

Bomen Bornerbroeksestraat geveld

De Bornerbroeksestraat, tussen de rotonde Azelosestraat/Prins Bernhardlaan en de Molenstraat staat aan de vooravond van een omvangrijke herinrichting. Zo zal dit stuk autoluw worden gemaakt, waarbij tegelijkertijd ruim baan wordt gegeven aan de fietsers. Een heuse fietsstraat dus, de eerste in Borne. De gemeenteraad stelde er een krediet van 223.500 euro voor beschikbaar en als de aanbesteding over een week of vier à vijf is afgerond en de eventuele vorst geen roet in het eten gooit, kan het eigenlijke werk beginnen.

 

Ter voorbereiding hierop werd dinsdag al een begin gemaakt met het kappen van de twaalf bomen, die deels ook in een niet al te beste staat bleken te verkeren. Daarvoor in de plaats komt straks een aantal jonge bomen. Maar voor het zover is, zal eerst een nieuwe riolering worden aangelegd en de straat dus een volledig nieuw aanzien verkrijgen. De plannen voor de nieuwe fietsstraat en de herinrichting van het geheel zijn in overleg met de bewoners tot stand gekomen. (BM)

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

Deel
De link is gekopieerd naar het klembord!
reageren op deze pagina
Ron Hartman — 01 feb 2020
De Bornerbroeksestraat wordt afgesloten voor auto's. Feit blijft dat het onverantwoord is dat een gewone fietsweg (onnodig), kruist met een snelweg (F35), terwijl dat autoloos nou net gebeurt vanwege het Kindcentrum en het sportpaleis. De mobiliteitsvisie is niet goed en de verkeerskennis idem.
Lichtgeel hesje — 01 feb 2020
Misschien moeten diezelfde brugpiepers en sportjeugd eerst maar eens in de gaten krijgen cq verteld worden (ouders, school, boa??) welke plek een fietser heeft op de weg, in plaats van automobilisten en ander wegverkeer de stuipen op het lijf te jagen cq overal schijt aan te hebben...
Ron Hartman — 31 jan 2020
Het lijkt me een onverdraaglijke gedachte dat brugpiepers en sportjeugd, daar in die tunnel moeten kruisen met de speedpedelecs naar Almelo. Die speedpedelecs moeten juist (via tunneltje onder de Deldensestraatoverweg langs de spoorbaan (west) over de tunnel van de Azelosestraat en over het tunneltje voor de jeugd onder de Bornerbroeksestraat naar het sportpaleis, gescheiden blijven.
HansKarel — 31 jan 2020
Ik vraag me vooral af wat de bewoners ervan vinden. Zij wonen aan die straat. Ik fiets er regelmatig en ruim baan krijg ik er ook genoeg want zoveel auto's rijden er niet op dat eerste stuk vanaf de voormalige apotheek. Maarja het zal wel nodig zijn. Veel meer nodig dan een tunnel onder het spoor.....toch?
Ron Hartman — 29 jan 2020
Zou het dan toch deze oplossing worden? (fig. 19 blz 31) Het lijkt wel of het dossier de status GEHEIM heeft gekregen om de Azelosestraat (tunnel) onmogelijk te maken.

https://www.borne.nl/sites/default/files/locatieanalyse_spooronderdoorgangen_borne_31_januari_2014.pdf
Ron Hartman — 29 jan 2020
Ken jij het opleveringsniveau van stapsteen 2 ongemakkelijke vriend? Ik zie het nergens.
ongemakkelijke vriend — 28 jan 2020
> Daarvoor in de plaats komt straks een aantal jonge bomen

Die veel minder CO2 opnemen, zeker de eerste halve eeuw.
Iedere boom voortaan door een veelvoud vervangen?
Ron Hartman — 28 jan 2020
Hier nog even het stapstenenkaartje van de Totaalvisie:
https://www.borne.nl/sites/default/files/overzicht-totaalvisie-14oktober.pdf
nico evers — 28 jan 2020
Even voor de duidelijkheid! De bomen aan de linkerkant moeten ook voor de bijl, anders heeft herinrichting van de Bornerbroeksestraat geen zin.
Die gaan richting ruimte groeien.
Ron Hartman — 28 jan 2020
Is de Totaalvisie nog wel valide? Het gaat wat hinkelend over de stenen. Immers; na stapsteen 3 (de overweg bij de Deldensestraat) die afgelopen halfjaar werd afgerond waarin de F35 beter (onder de overweg) naar de andere kant zou zijn geleid, zou je stapsteen 1 en 2 opnieuw moeten beoordelen omdat er voor de F35 wat gaat wringen na afblazen van de GVW. Ook is de vraag of het fietstunneltje in de Bornerbroeksestraat nog wel hulpdiensten moet kunnen verwerken en te duur wordt. Na stapsteen 3, zou ook 4 volgordelijk eerst aan bod kunnen komen (of gemotiveerd afschieten) en 1 en 2 opnieuw goed laten onderzoeken. De Totaalvisie rammelt nu fors. Tijd voor een nieuwe visie? Niet politiek uit de onderbuik, maar bv in samenwerking met de briljante ontwikkelaars van het knooppunt Azelo?

Kerkhof Zenderen klaar voor de toekomst

“Het was een lange weg naar deze vrijdagmiddag”, aldus Maria Verheijen,...
19-04-2024

Een vriendinnetje voor Oeki

Toen Martin Velten op 4 april officieel afscheid nam als wethouder van de gemeente Borne vroeg...
18-04-2024

Verenigingsman Erik Rouhof overleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is Erik Rouhof overleden. De verenigingsman pur sang wist...
17-04-2024

Feestelijke ingebruikname derde duofiets

Donderdag werd de derde duofiets van Fietsmaatjes in gebruik genomen door wethouder Michael...
13-04-2024

‘De straat is té mooi’

Sinds twee weken is het nieuwe stuk F35 vanaf de Azelosestraat tot aan de Oonksweg gereed en...
12-04-2024

De ‘kers op de taart’ in de Bornsche Maten

Het is een project van lange adem geweest. Al vanaf 2006 wordt er gesproken over...
11-04-2024