Borns babyflesje wint Design prijs
08-11-2018
DE PHILLEY VAN RUUD LEEUW IS INMIDDELS EEN SERIEUZE BUSINESS GEWORDEN

Borns babyflesje wint Design prijs

In februari van dit jaar kwam er voor Bornenaar Ruud Leeuw een voorlopig einde aan de ontwikkelfase van zijn Philley, een vernuftig draaibaar babyflesje, waarin een opslag is verwerkt voor een exact afgemeten hoeveelheid melkpoeder. Op zaterdag 10 februari werd zijn product gelanceerd; woensdagavond won hij in het Cube design museum in Kerkrade de GIO-publieksprijs.

 

GIO, Goed Industrieel Ontwerp, is een soort van keurmerk van nieuwe opvallende producten. Dit jaar bleken er 34 aan de gestelde criteria te voldoen, waaronder dus de Philley. “Een bijzondere waardering,” aldus Leeuw. “Zo’n erkenning krijg je niet zomaar.” Alle 34 producten werden in de laatste week van oktober tentoongesteld tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. En tijdens de officiële uitreiking van de erkenningen gisteravond bleek het babyflesje bovendien de publieksprijs in de wacht te hebben gesleept. “Hier ben ik echt supertrots op, het is een bewijs dat al onze inspanningen niet voor niets zijn geweest,” zo klinkt het euforisch.

 

Stroomversnelling

Ondertussen heeft de Philley het leven van Ruud Leeuw behoorlijk op zijn kop gezet. In februari opereerde hij nog vanuit zijn huis in de Bornsche Maten en was zijn zolder als een soort van magazijn ingericht. Bovendien werkte hij nog op projectbasis als financieel deskundige. “Dit was allemaal niet meer op te brengen. De ontwikkelingen kwamen al na enkele maanden in een stroomversnelling en het commerciële succes diende zich aan. Het gevolg was dat ik per 1 oktober mijn financiële werk heb opgegeven om me nu fulltime op de vermarkting van de Philley te storten. En sinds begin deze maand is de zolder thuis verplaatst naar een geheel nieuwe bedrijfsruimte aan de Ambachtstraat op de Molenkamp.”

 

De Philley is inmiddels landelijk verkrijgbaar en grote namen als Prénatal en Babypark behoren tot de afnemers. “Nu al zijn we doende om de Duitse markt aan te boren, want ook daar zit veel potentie. Wat begon als een spannend jongensboek is inmiddels uitgegroeid tot een uitermate serieuze business. Zo’n erkenning helpt daarbij,” aldus de trotse prijswinnaar. (BM)

 

Zie ook ons eerdere bericht: 'Irritatie leidt tot nieuw babyproduct'

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina

Wilma Leushuis zal de drogist missen

Vandaag was het feest bij drogisterij & parfumerie De Faam aan de Nieuwe Markt. Al vroeg...
22-05-2019

Johnny Boomkamp met pensioen

Afgelopen vrijdag is Johnny Boomkamp uit Hertme tijdens een feestelijk ontvangst door het...
22-05-2019

Leerlingen oefenen op muzikale soep

Het was Koningin Maxima die zich al in 2011 sterk maakte voor de muzikale ontwikkeling van...
17-05-2019

Eerste fairtrade award voor Sindron

Deze week is het de Fairtrade Week. Fairtrade (eerlijke/duurzame handel) zorgt ervoor dat boeren...
10-05-2019

Molenkamp-ondernemers praten bij

Het was enige tijd rustig rondom De Molenkamp en haar ondernemers. Toch bleef er achter de...
07-05-2019

Jonge programmeurs in spe

Twaalf kinderen zijn de gelukkigen. Zij hebben zich vroegtijdig aangemeld voor OZOBOT, een...
02-05-2019