Borns babyflesje wint Design prijs
08-11-2018
DE PHILLEY VAN RUUD LEEUW IS INMIDDELS EEN SERIEUZE BUSINESS GEWORDEN

Borns babyflesje wint Design prijs

In februari van dit jaar kwam er voor Bornenaar Ruud Leeuw een voorlopig einde aan de ontwikkelfase van zijn Philley, een vernuftig draaibaar babyflesje, waarin een opslag is verwerkt voor een exact afgemeten hoeveelheid melkpoeder. Op zaterdag 10 februari werd zijn product gelanceerd; woensdagavond won hij in het Cube design museum in Kerkrade de GIO-publieksprijs.

 

GIO, Goed Industrieel Ontwerp, is een soort van keurmerk van nieuwe opvallende producten. Dit jaar bleken er 34 aan de gestelde criteria te voldoen, waaronder dus de Philley. “Een bijzondere waardering,” aldus Leeuw. “Zo’n erkenning krijg je niet zomaar.” Alle 34 producten werden in de laatste week van oktober tentoongesteld tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. En tijdens de officiële uitreiking van de erkenningen gisteravond bleek het babyflesje bovendien de publieksprijs in de wacht te hebben gesleept. “Hier ben ik echt supertrots op, het is een bewijs dat al onze inspanningen niet voor niets zijn geweest,” zo klinkt het euforisch.

 

Stroomversnelling

Ondertussen heeft de Philley het leven van Ruud Leeuw behoorlijk op zijn kop gezet. In februari opereerde hij nog vanuit zijn huis in de Bornsche Maten en was zijn zolder als een soort van magazijn ingericht. Bovendien werkte hij nog op projectbasis als financieel deskundige. “Dit was allemaal niet meer op te brengen. De ontwikkelingen kwamen al na enkele maanden in een stroomversnelling en het commerciële succes diende zich aan. Het gevolg was dat ik per 1 oktober mijn financiële werk heb opgegeven om me nu fulltime op de vermarkting van de Philley te storten. En sinds begin deze maand is de zolder thuis verplaatst naar een geheel nieuwe bedrijfsruimte aan de Ambachtstraat op de Molenkamp.”

 

De Philley is inmiddels landelijk verkrijgbaar en grote namen als Prénatal en Babypark behoren tot de afnemers. “Nu al zijn we doende om de Duitse markt aan te boren, want ook daar zit veel potentie. Wat begon als een spannend jongensboek is inmiddels uitgegroeid tot een uitermate serieuze business. Zo’n erkenning helpt daarbij,” aldus de trotse prijswinnaar. (BM)

 

Zie ook ons eerdere bericht: 'Irritatie leidt tot nieuw babyproduct'

 

© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.

reageren op deze pagina

Wordt dit de Custom King 2019?

Voor het eerst neemt Oude Monnink Motors deel aan de prestigieuze Battle of the Kings, een...
17-01-2019

Nieuwjaarsborrel voor ondernemers uit Borne en...

Op donderdag 31 januari 2019 organiseert de BBO voor de Bornse ondernemers een infotainmentavond...
08-01-2019

Fietspad gereed voor kinderen De Esch

Langs het dierenparkje achter Het Dijkhuis ligt het nieuwe fietspad klaar voor de leerlingen van...
19-12-2018

Twickel steunt de ijsbaan

Jaarlijks zamelen leerlingen van het Twickel Borne met hun kerstprojecten geld in voor het goede...
12-12-2018

Waar zijn de Zwarte Pieten?

Donderdagavond tegen zessen gingen de kinderen uit de groepen 1 tot en met 4 van basisschool De...
22-11-2018

Iemnschelf wint GEObattle

Cleo Droste, Isabel Jacobs, Bob Thijhuis en Thorvald Movig van basisschool ’t Iemnschelf...
22-11-2018


file:html/cookies.inc.html}